فریت بار به آمریکا

فریت بار به آمریکا روشی است که می‌تواند هزینه ارسال بار مسافری شما را بسیار کاهش دهد. سال‌هاست که پرواز مستقیمی از تهران به سمت آمریکا انجام نشده است و به همین دلیل ارسال بار به آمریکا در کنار بقیه راه‌های حمل و نقل به‌صورت مستقیم قطع شده است. ولی صنعت حمل‌ونقل همیشه راه‌های جایگزینی برای استفاده عمومی پیدا می‌کند و حمل بار به آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. همیشه افراد مختلف چه به‌قصد تحصیل یا مسافرت در بین این دو کشور در رفت‌وآمد هستند و به همین طریق بارهایشان هم جابه‌جا می‌شود.

آمریکا کشوری متشکل از ۵۰ ایالت، یک حوزه فدرال، پنج سرزمین خودمختار و مجموعه‌ای از جزایر پراکنده است. ایالات متحده سومین کشور پهناور و پرجمعیت جهان است. نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر و واشنگتن پایتخت این کشور است. سالانه تعداد زیادی از افراد از سراسر جهان از طریق لاتاری و یا روش‌های مهاجرتی دیگر برای ادامه تحصیل و یا شروع یکی زندگی تازه به آمریکا سفر می‌کنند.



 

محدودیت‏ ها و ممنوعیت ‏های فریت بار به آمریکا

برای انتقال بار و کالا به آمریکا مانند سایر کشورهای جهان محدودیت‌هایی وجود دارد. این محدودیت‌ها به دو بخش قوانین کشوری و قوانین بین‌المللی خطوط هواپیمایی تقسیم می‌‍شود که در ادامه به معرفی بخشی از این محدودیت‌ها می‌پردازیم.

کالاهای دارای محدودیت

کالاهای ممنوع

ارسال بار به آمریکا به چه روش هایی است؟

روش‌های مختلفی برای حمل به آمریکا وجود دارد که در اینجا آنها را بررسی می‌کنیم. البته باید تأکید کرد که همراه دژ تنها به روش فریت بار هوایی و برای اهداف غیرتجاری به‌صورت غیرمستقیم به این کشور بار ارسال می‌کند. فریت بار به آمریکا برای مسافران اهمیت بسیاری دارد، در همین راستا شرکت حمل و نقل بین المللی همراه دژ جهت کسب اطمینان مشتریان خود بهترین روش ارسال محموله به آمریکا را باتوجه به ابعاد، مقدار، وزن و حساسیت زمانی بررسی و در نهایت ارسال می‌کند.

ارسال بار به آمریکا به دو صورت انجام می‌شود:

 

1.      ارسال بار دریایی به آمریکا

کلان‌شهرهای بندری فراوانی برای حمل بار دریایی به آمریکا وجود دارد. شهرهایی مانند نیویورک، لس‌آنجلس، هیوستون، فیلادلفیا، سن‌دیه‌گو، سن خوزه، سانفرانسیسکو، سیاتل و عمدتاً شهرهایی هستند که حجم زیادی از حمل دریایی به آمریکا را بر دوش دارند. می‌توان از این بنادر برای حمل مبلمان، ماشین‌آلات و کالاهای حجیم به‌صورت فول کانتینر، گروپاژ و بالک استفاده کرد. اما طولانی‌بودن زمان حمل‌ونقل یکی از معایب حمل به آمریکا به روش دریایی است. در این روش امکان آسیب‌پذیری در برابر آب‌وهوای نامساعد وجود دارد و نظارت بر آن هنگام حمل‌ونقل دشوار است. این روش نیازمند رعایت محدودیت‌های گمرکی و مالیاتی همچنین فراهم‌کردن مدارک بیشتری است.

2.      ارسال بار هوایی به آمریکا

سریع‌ترین روش حمل ‌و نقل بار و کالا به آمریکا، روش هوایی و فریت بار است که از ایران به مقاصد نیویورک، لس‌آنجلس، شیکاگو، هیوستون، فینیکس، فیلادلفیا، سن دیگو، دالاس و پرواز صورت می‌گیرد. اما در حمل‌ونقل هوایی باید به این نکته توجه داشت که هزینه فریت بار نسبت به انواع روش‌های انتقال بار کمی بالاتر است. به‌طورکلی بهترین گزینه برای حمل هوایی بسته‌های کوچک و اسناد، وسایل شکننده و لوازم شخصی، فریت بار هوایی است.

مدت زمان ارسال بار به آمریکا

  • هوایی: به طور معمول در فریت بار، ۵ تا ۱۰ روز زمان می‌برد تا کالای ارسالی به یکی از فرودگاه‌های آمریکا برسد.
  • دریایی: حدود ۴ الی ۱۰ روز زمان رسیدن بار از هر جای ایران به بنادر کشور است و پس از آن حدود ۴۰ تا ۶۵ روز زمان رسیدن به یکی از بنادر آمریکا است.

مدارک لازم برای فریت بار به آمریکا

مراحل فریت بار به آمریکا

تماس با همراه دژ و دریافت مشاوره رایگان

بسته‌بندی تخصصی کالا طبق استانداردهای بین‌المللی 

حمل بار به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

تهیه مدارک لازم و ارائه آن به گمرک

اخذ مجوزهای لازم جهت فریت بار 

توزین کالا (وزن کالا)

انجام تشریفات گمرکی

صدور بارنامه و رزرو بار

 هزینه ارسال بار به آمریکا

هزینه ارسال بار با هواپیما، بیشتر از هزینه فریت بار زمینی و دریایی است؛ اما مزیت بیشتری نسبت به آنها دارد. مزیت‌هایی از قبیل سرعت بالای ارسال بار، امنیت بسیار بالای حمل هوایی، قابلیت آن برای حمل بارهای فاسدشدنی نظیر مواد غذایی، دارو و نمونه‌های آزمایشگاهی و میوه…

هزینه فریت بار به آمریکا و یا هزینه ارسال بار هوایی به آمریکا به عوامل مختلفی مانند: جنس کالا، وزن و حجم کالا، مسافت تا مقصد، نوع بسته‌بندی و خدمات جانبی نظیر استفاده از کارت بازرگانی (برای کسانی که قصد ارسال بار غیرتجاری و یا نمایشگاهی دارند) و استفاده از خدمات Door To Door  بستگی دارد.

هزینه پست هوایی به نیویورک و سایر شهرهای آمریکا، متفاوت است. برای اطلاع از هزینه ارسال بار به آمریکا می‌توانید با مجموعه همراه دژ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

فرودگاه‌های بین‌المللی امریکا

1.      فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا

فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا عموماً با نام‌های فرودگاه آتلانتا، هارتسفیل و ارتسفیلد-جکسون شناخته می‌شود، این فرودگاه واقع در ۱۱ کیلومتری جنوب شهر آتلانتا در ایالت جورجیا آمریکا است که مجهز به ۲۰۷ گیت داخلی و بین‌المللی است. از سال ۱۹۹۸ پررفت‌وآمدترین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافر و پروازها بوده است.

2.      فرودگاه اوهیر شیکاگو

فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو جزو گروهی از فرودگاه‌هایی است که به بیش از ۲۰۰ مقصد در نقاط مختلف جهان، پرواز انجام می‌دهند. این فرودگاه واقع در 27 کیلومتری با مرکز شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا است. فرودگاه اوهیر پررفت‌وآمدترین فرودگاه جهان از نظر تعداد پروازها است.

3.      فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس واقع در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا است. این فرودگاه بزرگ‌ترین، پررفت‌وآمدترین و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایالات متحده آمریکا است. شما می‌توانید تمام لوازم شخصی خود را تحت عنوان Used personal effects (لوازم مستعمل شخصی) از لس‌آنجلس به تمام شهرهای آمریکا با اخذ مبلغی ناچیز در حدود 40 دلار، بدون هیچ‌گونه عوارض گمرکی ارسال کنید.

فریت بار به آمریکا با همراه دژ

ارسال اثاثیه خانه به آمریکا

شما می‌توانید در زمان مهاجرت به ایالات متحده، تمامی لوازم منزل خود را به شهرهای مختلف آمریکا مانند نیویورک، بوستون، لس آنجلس، شیکاگو، میامی، سان فرانسیسکو، واشنگتن دی‌سی، سیاتل، آستین، دنور و … به صورت هوایی ارسال کنید.

ارسال لوازم شخصی به آمریکا

در زمان مسافرت به ایالات متحده آمریکا، نیازی به پرداخت مبالغ بزرگ بابت اضافه بار مسافری نیست. شما می‌توانید قبل از پرواز، شما می‌توانید چمدان‌های حاوی لوازم شخصی خود را به مقصد مورد نظرتان در هر یک از شهرهای آمریکا ارسال کنید.

ارسال لوازم دانشجویی به آمریکا

اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا را دارید، می‌توانید تمامی لوازم مورد نیاز خود از جمله پوشاک، کتاب و جزوات درسی، مواد خوراکی مانند خشکبار و غذاهای آماده در بسته‌بندی‌های تجاری را به شهرهای آمریکا ارسال کنید.

ارسال حیوان خانگی به آمریکا

اگر تمایل دارید حیوان خانگی خود از جمله سگ، گربه، پرنده و … را با هواپیما به یکی از شهرهای آمریکا ارسال کنید، می‌توانید از خدمات حمل هوایی حیوانات خانگی همراه دژ استفاده کنید.

سوالات متداول

چند کیلو بار می‌توان به آمریکا ارسال کرد؟

برای ارسال بار از طریق فریت بار باید وزن محموله بیش از ۴۵ کیلوگرم باشد.

چگونه از قیمت دقیق ارسال بار به آمریکا آگاه شوم؟

ازآنجایی که ایالت‌های آمریکا زیاد هستند و هزینه فریت بار به هرکدام از این ایالت‌ها متفاوت است، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع دقیق با مشاوران ما تماس بگیرید.

آیا امکان ارسال فرش به آمریکا وجود دارد؟

در صورت مسافری می‌توانید نهایتاً ۲۰ مترمربع از فرش دستباف ایرانی را با خود به آمریکا ببرید اما برای بیش از این میزان نیازمند بارنامه و طی مراحل قانونی است.

آیا ارسال مواد غذایی به آمریکا مجاز است؟

معمولاً در گمرکات کشورهایی مانند آمریکا، مواد غذایی حتی به میزان اندک در محمولهٔ مسافر، از حساسیت بالایی برخوردار است. یعنی ممکن است در بازرسی گمرک، مواد غذایی از لابه‌لای بار شما جدا شده و دور ریخته شود؛ بنابراین بهتر است که چنانچه از ارسال مواد غذایی ناگزیرید، آنها را در بسته‌بندی‌هایی در جعبه‌ای جداگانه قرار دهید تا اگر هم به مشکلی برخورد فقط آن جعبه باز شود و دیگر محموله‌های شما آسیبی نبیند.

هزینه ارسال بار به امریکا چقدر است؟

تعرفه‌های هرکدام از ایرلاین‌ها که اقدام به ارسال بار به شهرهای مختلف امریکا می‌کنند تفاوت دارد. هزینه هر کیلو بار هوایی برای هر ایالاتی نیز متفاوت است. بنابراین بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید تا از هزینه دقیق آن مطلع شوید.