جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارسال بار از دبی به ایران

دبی پایتخت امارات متحده عربی است که پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه اقتصاد و تکنولوژی را شاهد بوده است. این شهر از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران به شمار می‌رود به همین جهت تجار و بازرگانان ایرانی علاقه زیادی به تجارت با دبی دارند. ارسال بار از دبی به ایران به روش‌های مختلف هوایی و دریایی انجام می‌شود؛ درواقع می‌توان دبی را یک نقطه اتصال تجار و بازرگانان ایرانی به جهان دانست.

به‌طورکلی دو روش حمل‌ونقل از دبی به ایران وجود دارد که شامل روش هوایی و دریایی است. در روش مستقیم از طریق هوایی می‌توان محموله‌های بزرگ را در کمترین زمان ممکن حمل کرد؛ اما هزینه حمل‌ونقل آن نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است. روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هم وجود دارد که با هزینه کمتر می‌توان محموله را از چند مسیر مختلف به مقصد نهایی انتقال داد. در روش حمل دریایی می‌توان محموله را به بنادر وارد کشور کرد تا به شکل هوایی و زمینی به دیگر شهرها منتقل شوند؛ لازم به ذکر است حمل بار از دبی به شکل غیرمستقیم زمان‌بر بوده و هزینه آن مقرون‌به‌صرفه‌تر است. فقط توجه کنید که نوع محموله برای انتخاب روش حمل‌ونقل بسیار مهم است. اگر محموله فاسدشدنی باشد واردات از دبی به تهران از طریق هوایی مناسب‌تر است. 

محدودیت حمل کالا از دبی به ایران

واردات کالا از دبی به ایران

برخی از کالاها مانند حیوانات، داروها و اسلحه فقط با دریافت مجوز از مراجع قانونی امکان واردات و صادرات را دارند. برای مثال واردات لوازم شخصی مسافرانی که اقامت کشور دبی را دارند در صورت داشتن شرایط زیر مجاز بوده و آنها را از پرداخت عوارض گمرکی معاف می‌کند:

  • ارزش هدایا، عطرها و چمدان‌های شخصی نباید از 3000 درهم بیشتر شود.
  • چمدان‌ها و هدایا باید محدود و باهدف شخصی آورده شده باشند نه تجاری.
  • مسافر نباید مکرراً با این نوع وسایل در رفت‌وآمد باشد یا اینکه نباید جزء خدمه حمل‌ونقل باشد.

عوامل مؤثر بر هزینه ارسال هوایی کالا

ارسال کالا از دبی به ایران در روش حمل هوایی یک روش سریع با هزینه بالاست. تعیین عوامل مؤثر بر هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به روش هوایی بدون درنظرگرفتن عوامل زیر میسر نیست. در ادامه به معرفی این عوامل تاثیرگذار می‌پردازیم:

1. نوع قرارداد

هزینه حمل هوایی باتوجه‌به نوع قرارداد بین خریدار و فروشنده تعیین می‌شود. درصورتی‌که قرارداد از نوع FCA باشد، هزینه فرودگاه دبی، گمرک و بارگیری از درب کارخانه تا فرودگاه دبی با فروشنده کالا است. در قرارداد ExWorks هزینه فرودگاه دبی، گمرک دبی و بارگیری از درب کارخانه تا فرودگاه دبی با مشتری است.

2. داخلی یا خارجی بودن شرکت هواپیمایی

داخلی و خارجی بودن شرکت هواپیمایی بر نرخ حمل هوایی کالا تأثیرگذار است.

3. نوع کالا

اینکه کالا از نوع خطرناک باشد یا معمولی بر هزینه ارسال و حتی روش حمل آن تأثیرگذار است. توجه داشته باشید که هزینه حمل کالاهای خطرناک نسبت به کالاهای معمولی بیشتر است.

4. وزن بار

وزن واقعی بار را می‌تواند از طریق قراردادن بار روی ترازو محاسبه گردد. وزن حجمی بار با فرمول زیر محاسبه می‌شود:

6000 / طول* عرض* ارتفاع (به سانتی‌متر) = وزن حجمی

پس از آنکه هر یک از وزن‌های حجمی و جرمی مشخص شد، آنها را باهم مقایسه کرده و وزنی که بیشتر باشد را به‌عنوان وزن کالا در محاسبه هزینه در نظر گرفته می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

هر یک از روش‌های ارسال کالا از دبی به ایران تعرفه و هزینه خاص خود را دارد؛ اما با به‌کار‌گیری یک‌سری روش‌ها می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد. با مراجعه به شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی همراه دژ ایرانیان می‌توان با پیشنهاد مناسب‌ترین روش حمل و انتخاب پروازها و کانتینرها با قیمت مناسب هزینه حمل بار را تا حدودی کاهش داد. خدمات این شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی شامل موارد زیر می‌شود.

  • ارائه مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه حمل بار
  • ارتباط با تأمین‌کننده خارجی
  • ردیابی بار ارسال شده
  • انجام صفر تا صد مراحل مربوط به حمل بار مانند بارگیری، تخلیه بار، انبارداری و بسته‌بندی تخصصی
  • انجام امور مربوط به گمرک و ترخیص کالا
  • ارائه پشتیبانی شبانه‌روزی برای مشتریان.

نکات مهم هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

  • برای ارسال بار به ایران باید 4 کپی از فاکتور (برای محموله‌های تجاری) و 4 نسخه از اظهارنامه ( برای محموله‌های شخصی)، ضمیمه شده باشند (به جز برای اسنادی که دارای ارزش مالی نیستند).
  • برای ارسال چمدان به ایران توصیه می‌شود تمامی جزئیات فرستنده و گیرنده از بیرون و داخل چمدان روی برچسب شناسایی ذکر شود و در صورت امکان 2 نسخه از برچسب شناسایی چاپ و یکی از نسخه‌ها را در داخل چمدان قرار دهید.

پیشنهاد خواندنی فریت بار به استرالیا

زمان ارسال بار از دبی به ایران

مدت‌زمان ارسال کالا از دبی به ایران به روش حمل بستگی دارد. زمان حمل‌ونقل از طریق روش‌های دریایی معمولاً بیشتر از حمل‌ونقل هوایی است. در روش هوایی چیزی حدود 3 تا 5 روز کاری است.

نکات حمل بار از دبی به ایران

باتوجه‌به این که امکان ترخیص کالا از گمرک دبی آسان است، هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل کالا از دبی به ایران باید پرداخته می‌شود به طور قابل‌توجهی کمتر خواهد بود. دبی یکی از شهرهای نزدیک به ایران است؛ پس سرعت حمل‌ونقل و ترخیص کالاها و همچنین هزینه کلی موردنیاز برای پروسه حمل‌ونقل بار بسیار به‌صرفه و مناسب است. مزیت مهم دیگر حمل بار از دبی به ایران این است که با ترخیص کالا از گمرک کشور امارات، نیاز به پرداخت هزینه خاصی نیست. باتوجه‌به این موضوع، اکثر تجار ایرانی، کالاهای موردنظر خود را از طریق دبی به کشور وارد ساخته و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های موردنیاز برای ترخیص کالا از گمرکات، کالای موردنظر را با قیمت اصلی خود می‌فروشند و در نتیجه بدون هیچ مانعی تجارت خود را گسترش می‌دهند. با وجودی که امکان واردات کالا از دبی برای ایرانیان به‌راحتی فراهم است، اما بعضی کالاها و اقلام با محدودیت‌هایی مواجه هستند که باید برای حمل آن‌ها از دبی مطابق با قوانین عمل شود؛ برای مثال جهت واردات بعضی محموله‌ها ملزم به دریافت مجوز باید باشید.

مزایای ارسال کالا از دبی به ایران

مزایای ارسال بار از دبی به ایران

حمل بار از دبی مزایای زیادی برای ایرانیان به همراه دارد. بسیاری از نام‌های تجاری برتر دنیا به‌خاطر روند قانونی ملموس و قابل‌اجرایی که دبی برای صادرات و تجارت کالا در نظر گرفته، در این شهر شعبه‌های فعال دارند و مشغول فعالیت هستند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که قصد خرید کالاهای خاص و البته اصل را داشته باشند یا بخواهند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، دبی را انتخاب می‌کنند.

از طرفی یکی از  مهم‌ترین مزایای واردات کالا از دبی به ایران، هزینه‌های جابه‌جایی کمتر است. باتوجه‌به اینکه ایران تحریم است و امکان واردات کالاها از کشورهای غربی وجود ندارد، دبی بهترین جایگزین برای تجار و واردکنندگان است که کالاهای اصل خریداری کرده و از طریق دبی به ایران وارد کنند. ازاین‌رو هزینه ارسال کالا از دبی به ایران مقرون‌به‌صرفه است.

در آخر

ارسال بار و ترخیص کالا نیاز به دانش کافی دارد، بنابراین بهتر است تجار و بازرگانان که علاقه زیادی به واردات و صادرات دارند از متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرند. شرکت بازرگانی بین المللی همراه دژ یکی از شرکت‌های تجاری و بازرگانی در زمینه ترخیص کالا و صادرات و واردات است که با داشتن سابقه درخشان در این حوزه خدمات خود را در سریع‌ترین زمان و با حداقل قیمت و هزینه به شما ارائه می‌دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان همراه دژ در زمینه حمل بار تماس بگیرید و اطلاعات تخصصی مربوط به حمل خود را دریافت کنید.

سؤالات متداول

زمان ارسال بار از دبی به ایران چقدر است؟

در روش هوایی چیزی حدود 3 تا 5 روز کاری است.

چه کالاهایی برای ارسال از دبی به ایران نیازمند دریافت مجوز هستند؟

بسیاری از کالاها مانند حیوانات، داروها و اسلحه فقط با دریافت مجوز از مراجع قانونی امکان واردات دارند.

روش محاسبه وزن حجمی به چه صورت است؟

وزن حجمی برابر است با حاصل‌ضرب طول، عرض و ارتفاع تقسیم بر شش هزار که واحد محاسبه آن برابر با مترمکعب است.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *