جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایرلاین های خارجی فعال در ایران کدامند؟

به گروه صنعتی که محموله یا مسافر را جابه‌جا می‌کنند، خطوط هوایی یا شرکت هواپیمایی(ایرلاین) گفته می‌شود. بلیت خطوط هوایی را به سه صورت سیستمی، بدون واسطه و چارتری(تعدادی از صندلی‌ها یا کل یک پرواز به آژانس‌های هواپیمایی واگذار می‌شوند و امکان فروش بلیت و ارائه خدمات پروازی داخلی و بین‌المللی را فراهم می‌کنند) می‌توان تهیه کرد. در ضمن از این ایرلاین‌ها می‌توان برای فریت بار استفاده کرد. به این صورت بیشتر می‌توانید بارهای خود را به بیشتر مناطق جهان ارسال کنید. کافی است با کارشناسان ما در همراه دژ تماس بگیرید تا از شرایط و امکان پذیری ارسال بار مطلع شوید.

لیست ایرلاین های خارجی فعال در ایران که در وب‌سایت‌های هواپیمایی کشوری به‌ صورت مسافربری در حال فعالیت هستند عبارت‌اند از:

1) آلیتالیا(Alitalia)

شرکت هواپیمایی آلیتالیا از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت هواپیمایی که نام آن به معنی بال‌های ایتالیا است، بزرگ‌ترین ایرلاین ایتالیا است. قطب اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه لئوناردو داوینچی رم و قطب دوم آن فرودگاه اصلی میلان است. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی نیز در شهر فیومیچینو رم قرار دارد.

2) لوفت‌هانزا(Lufthansa)

بزرگ‌ترین ایرلاین آلمان لوفت‌هانزا است که در سال 1926 میلادی تأسیس شد. این شرکت هواپیمایی فعالیت خود را در شهر کلن در سال 1953 آغاز کرد. مقر اصلی و ناوگان آن در فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت مستقر است. این شرکت هواپیمایی در ایران فقط از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در تهران به دو شهر فرانکفورت و وین پرواز مستقیم دارد. همچنین دارای 4 کلاس پروازی است که شامل اکونومی کلاس(اقتصادی)، پریمیوم اکونومی، بیزینس کلاس(تجاری) و فرست کلاس است.

3) سان اکسپرس(Sun Express)

لیست ایرلاین های فعال در ایران

شرکت هواپیمایی سان اکسپرس در سال 1989 به‌عنوان سرمایه‌گذاری مشترک هواپیمایی ترکیه و لوفت‌هانزا در آنتالیا تأسیس شد. اولین پرواز این ایرلاین سان اکسپرس در سال 1990 بود. این شرکت هواپیمایی(SunExpress)  یکی از ایرلاین‌های ترکیه است که با شعار «سفر ارزان» تأسیس شده است و فرودگاه آنتالیا قطب اصلی آن است. دومین قطب سان اکسپرس در سال ۲۰۰۶ فرودگاه عدنان مندرس ازمیر است. این شرکت هواپیمایی با ۷۰ فروند هواپیما در ناوگان خود، روزانه به ۵۲ مقصد داخلی و بین‌المللی در اروپا، آسیا و آفریقای شمالی پرواز دارد و با ۳۰۰۰ کارمند بزرگ‌ترین مؤسسه آنتالیا است. مقصد فعال پرواز به ایران فرودگاه امام خمینی(ره) تهران است.

4) امارات(Emirates)

شرکت هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین ایرلاین خاورمیانه است. بیش از 3600 پرواز در هفته از مرکز اصلی خود در فرودگاه بین‌المللی دبی انجام می‌دهد. این شرکت هواپیمایی امروزه 239 هواپیما در ناوگان هواپیمایی دارد درحالی‌که 197 هواپیما در دست سفارش دارد. ناوگان هوایی این ایرلاین 5.6 سال عمر دارد که نشان از حجم عظیم سرمایه‌گذاری روی این ایرلاین است. مقر امارات ایرلاین واقع در دبی است که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت The Emirates Group متعلق به دولت دبی است. پرواز فعال این شرکت هواپیمایی با ایران در 3 شهر بندرعباس، تهران و مشهد انجام می‌شود.

5) قطر ایرویز(Qatar Airways)

در سال 1993 میلادی شرکت هواپیمایی قطر تأسیس و در سال 1994 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی این شرکت واقع در شهر دوحه، قطر و فرودگاه حمد قطب اصلی شرکت هواپیمایی قطر است. این شرکت هواپیمایی از اکتبر ۲۰۱۳ عضو اصلی اتحادیه بین‌المللی وان‌ورلد بوده و از جمله ایرلاین‌های معتبر خاورمیانه است. این شرکت هواپیمایی مجهز به 4 کلاس پروازی فرست کلاس، بیزینس کلاس، اکونومی کلاس و VIP است.

6) کویت ایرویز(Kuwait Airways)

شرکت هواپیمایی کویت ایرلاین جزء مهم‌ترین شرکت‌های هوایی کویت است که دفتر مرکزی آن واقع در استان الفروانیه کویت است. این شرکت در سال 1953 تأسیس و در سال 1954 فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون به بیش از 34 مقصد در سراسر خاورمیانه، اروپا، آسیای جنوب شرقی، هند و آمریکای شمالی پرواز مستقیم دارد. پروازهای این ایرلاین به ایران در فرودگاه‌های آبادان، اصفهان، مشهد، شیراز و تهران انجام می‌شود.

7) اتریشی ایرویز(Austrian Airlines)

لیست ایرلاین های خارجی-اتریشی ایرویز

یکی از شرکت‌های هواپیمایی تابع ایرلاین لوفت‌هانزا است. مقر اصلی این شرکت هواپیمایی شهر اشوخات (Schwechat)، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی وین است.

8) اوکراین اینترنشنال(Ukraine International Airlines)

در سال 1992 شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال شروع به کار و اولین پرواز خود را در مسیر کی‌اف به لندن انجام داد. اوکراین اینترنشنال بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی است که در حال حاضر، بیش از 42 فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود به 88 مقصد داخلی و بین‌المللی از جمله اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکا پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت واقع در شهر کیف اوکراین است و قطب اصلی این شرکت فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل است. لازم به ذکر است که تنها مقصد این ایرلاین اوکراینی در ایران، تهران فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است.

9) سلام ایر(Salam Air)

در سال 2017 شرکت هواپیمایی بین‌المللی کم حمل‌ونقل سلام ایر در عمان فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت بیش از 18 مقصد با 4 فروند هواپیما در ناوگان هوایی را سرویس‌دهی می‌کند. سلام ایر متعلق به شرکت ملی توسعه و سرمایه‌گذاری مسقط  است.

10) عراقی ایرویز(Iraqi Airways)

ایرلاین های خارجی-عراقی ایرویز

شرکت هواپیمایی عراق در سال 1945 تأسیس در سال 1946 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. قطب اصلی آن در فرودگاه بین‌المللی بغداد است و جزء قدیمی‌ترین خط هوایی خاورمیانه است. عراقی ایرویز جز قدیمی‌ترین ایرلاین‌های خاورمیانه است که در حال حاضر به آفریقا و اروپا پرواز مستقیم دارد. پروازهای این ایرلاین در ایران در 7 شهر بندرعباس، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، رشت و تهران انجام می‌شود.

11) فلای دبی(Flydubai)

شرکت هواپیمایی فلای دبی یکی از جوان‌ترین و مؤثرترین ناوگان دبی است که در سال 2008 توسط دولت دبی تأسیس و در سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرد. طی یک دهه، این شرکت هواپیمایی که جزء ایرلاین‌های ارزان‌قیمت متعلق به دولت دبی است. دفتر مرکزی آن در ترمینال دو فرودگاه بین‌المللی دبی قرار دارد. این ایرلاین با داشتن ۵۲ فروند هواپیمای مسافربری، به بیش از ۹۰ مقصد در اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه پرواز دارد.

12) فری‌برد(Free Bird)

اولین ایرلاینی چارتری متعلق به ترکیه که قطب اصلی آن در فرودگاه آتاتورک استانبول واقع شده‌ که دارای گواهینامه‌های Jar Ops-1، 145Jar، IOS 9001:2008 و IOSA است. این شرکت هواپیمایی از جمله ایرلاین‌های خصوصی ترکیه است که مالکیت آن در اختیار گوزن هلدینگ(Gozen Holding) است.

13) تیلویند ایرلاینز(Tailwind Airlines)

ایرلاینی خصوصی و ارزان‌قیمت متعلق به کشور ترکیه واقع در شهر استانبول که قطب مرکزی آن فرودگاه بین‌المللی آنتالیا و صبیحه گوکچن است. این شرکت هواپیمایی مجهز به ناوگان جدیدی جهت پروازهای چارتری به بیش از ۴۰ مقصد در اقصی‌نقاط جهان است.

14) ایروفلوت(Aeroflot)

بهترین ایرلاین های خارجی-ایروفلوت

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان در سال 1923 میلادی در روسیه تأسیس شد، این شرکت هواپیمایی بزرگ‌ترین ایرلاین روسیه است که در زمان اتحاد جماهیر شوروی ایرلاین ملی روسیه محسوب می‌شد. قطب اصلی ایرفلوت فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو است.

15) تای ایرویز(Thai airways)

یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های دنیا شرکت هواپیمایی تای است. قطب اصلی این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی بانکوک است و شهرهای چیانگ مای، پوکت و سئول شهرهای مرکزی آن برای پرواز محسوب می‌شوند.

16) ایر عربیا ایرلاینز(Air Arabia Airline)

عربیا یکی از ایرلاین‌های کشور امارات است مانند امارات، اتحاد و فلای دبی که پروازهای ارزان‌قیمت(Low Cost) ارائه می‌دهد و دارای بیش از ۳۸ هواپیمای مسافربری و باربری است. دفتر مرکزی و فرودگاه مرکزی(فرودگاه بین‌المللی شارجه) این ایرلاین در شهر شارجه کشور امارات متحده عربی قرار دارد. مقاصد پرواز این شرکت به ایران فرودگاه‌های مشهد، شیراز، لار و امام خمینی تهران است.

17) عمان ایر(Oman Air)

قطب اصلی شرکت هواپیمایی عمان در فرودگاه بین‌المللی مسقط، واقع در السیب است. این شرکت هواپیمایی عضو سازمان حمل‌ونقل هوایی عرب است. این شرکت هواپیمایی در اوایل مارس ۲۰۱۰ به اولین ایرلاین در جهان به دلیل ارائه خدمات تلفن همراه و خدمات اینترنت Wi-Fi در مسیرهای مشخص تبدیل‌ شده است. در همین راستا در سال ۲۰۱۱ عمان ایرلاین در کشور موفق به دریافت جایزه طلا با عنوان «بهترین هواپیمایی سال» شد.

18) تاجیک ایر(Tajik Air)

در سال 1923 میلادی شرکت هواپیمایی تاجیک در کشور تاجیکستان تأسیس شد و اولین پرواز این ایرلاین 2 سال زودتر از اتومبیل و 5 سال زودتر از قطار در پایتخت تاجیکستان انجام شد. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهر دوشنبه، تاجیکستان قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی دوشنبه و فرودگاه خجند، قطب‌های اصلی این شرکت هواپیمایی هستند. شرکت هواپیمایی تاجیک به بیش از 19 مقصد در آسیا، خاورمیانه و اروپا پرواز دارد. تنها مقصد این شرکت هواپیمایی در ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) است.

19) چین جنوبی ایرویز(China Southern Airlines)

 ششمین ایرلاین بزرگ جهان براساس تعداد انتقال مسافر و بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی قاره آسیا براساس شمار ناوگان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر گوانگژو می‌باشد و فرودگاه بین‌المللی پکن، چنگچینگ ییانگبی، بایون گوآنگجو و اورومچی دیووپو قطب‌های اصلی آن به حساب می‌آیند.

20) اطلس گلوبال(Atlasglobal)

اطلس جت در سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 2015 با نام اطلس گلوبال به مسیر خود ادامه داد. این شرکت هواپیمایی یکی از جوان‌ترین ایرلاین‌های ترکیه است، دفتر مرکزی شرکت اطلس جت واقع در شهر استانبول، ترکیه است و فرودگاه استانبول قطب این شرکت هواپیمایی بشمار می‌رود. مسیرهای پروازی این شرکت هواپیمایی از تهران به استانبول، ازمیر، آنتالیا و بدروم است که تمامی این پروازها از مسیر استانبول انجام می‌شود.

21) پگاسوس(Pegasus Airlines)

پگاسوس یکی از ایرلاین‌های ارزان‌قیمت ترکیه و  بزرگ‌ترین شرکت‌ هواپیمایی ارزان در اروپا است. قطب اصلی این ایرلاین واقع در فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن است و فرودگاه‌های آدانا، عدنان مندرس ازمیر، آنتالیا و اسن‌بوغا شهرهای در نقطه مرکزی آن هستند. توجه داشته باشید جهت دریافت تخفیف مربوط به ایرلاین پگاسوس به بخش ترکی زبان سایت بروید. این ایرلاین یک ایرلاین چارتر کننده است.

22) ایجین(Aegean Airlines)

هواپیمایی های خارجی فعال در ایران-ایجین

ایجین ایرلاین از سال 2009 به بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی یونانی تبدیل شد. در سال ۲۰۱۷ برای ششمین سال متوالی به‌عنوان ایرلاین برتر خطوط هوایی منطقه اروپا معرفی شد.

23) بوراجت(Borajet Airlines)

در واقع این شرکت هواپیمایی شرکتی خصوصی است که توسط شهروند امریکایی ترکی تبار در ترکیه تاسیس شد و به 23 مقصد در اروپا و خاورمیانه پرواز باری و مسافربری دارد. پروازهای این شرکت هوایی به‌صورت چارتری است و قطب اصلی آن در فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول قرار دارد. این ایرلاین 7 فروند هواپیمای امبرائر E-190 و 6 فروند هواپیمایی امبرائر 195 در اختیار دارد.

ارسال بار هوایی با معتبرترین ایرلاین‌های جهان

 همانطور که ذکر شد ایرلاین‌های بسیار زیادی در ایران مشغول فعالیت هستند که شامل معتبرترین ایرلاین‌های اروپایی و آسیایی می‌شوند. به این صورت برای ارسال بار از طریق این ایرلاین‌ها کافی است با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی همراه دژ تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *