جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی بهترین ایرلاین های دنیا 2022

واقعیت این است که برخی از ایرلاین‌ها تجربه‌‌ی سفر دلنشین تری نسبت به دیگر ایرلاین‌ها ارائه می‌دهند. AirlineRatings.com به تازگی بهترین ایرلاین های دنیا 2022 را در یک لیست معرفی کرده است. قطر ایرویز رتبه‌ی نخست را در این لیست از آن خود کرده است. در این مطلب شرکت حمل و نقل بین المللی همراه دژ به معرفی ایرلاین‌های حاضر در لیست بهترین ایرلاین‌های جهان در سال 2022 و علت قرارگیری آن‌ها در لیست پرداخته‌ایم.

بیست ایرلاین برتر جهان 

تمرکز اصلی برای انتخاب ایرلاین‌ها بر دو حوزه‌ی اصلی است. خطوط هوایی برای کسب رتبه بالا باید دارای رتبه ایمنی هفت ستاره باشند و شایستگی خود در رهبری صنعت هواپیمایی را نشان دهند و خدمات نوآورانه‌ای برای راحتی مسافران ارائه دهند. قطر ایرویز به دلیل«خدمات نوآورانه‌ی مسافری و تعهدش به ادامه فعالیت در پاندمی کووید-19» در رتبه اول قرار گرفت.

بیست خطوط هوایی برتر جهان در سال 2022 که توسط AirlineRatings.com مشخص شده‌اند عبارتند از:

  • Qatar Airways
  • Air New Zealand
  • Etihad Airways
  • Korean Air
  • Singapore Airlines
  • Qantas
  • Virgin Australia
  • EVA Air
  • Turkish Airlines
  • All Nippon Airways
  • Cathay Pacific Airways
  • Virgin Atlantic
  • Japan Air Lines
  • JetBlue
  • Finnair
  • Emirates
  • Hawaiian
  • Air France/KLM
  • Alaska Airlines
  • British Airways

بهترین ایرلاین‌های دنیا 2022 چگونه انتخاب می‌شوند؟

جفری توماس، سردبیر AirlineRatings.com در مصاحبه با فوربز اعلام کرد:«ما(برای انتخاب ایرلاین‌های این لیست) بر توانایی رهبریِ صنعت هواپیمایی ایرلاین‌ها و همچنین توانایی تحول تجربه‌ی سفر مسافران را در نظر می‌گیریم.» آقای توماس همچنین افزود:«البته در حال حاضر صنعت هواپیمایی جهان تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار دارد، زیرا تلاش می‌کند تا از وضعیت نامناسبی که پاندمی کووید-19 در جهان ایجاد کرد بهبود یابد.»

تلگراف بریتانیا با اعطای رتبه شماره یک به قطر ایرویز کاملاً موافق بود. به عنوان مثال، در مقایسه با بریتیش ایرویز، قطر ایرویز هرگز در روند رزرو خود اشتباه نمی‌کند(پروازها به مدت 72 ساعت به صورت آنلاین قبل از نیاز به رزرو انجام می‌شوند)، و برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که در سالن‌های پرمیوم قطر ایرویز باشند، خدمات اسپا، اتاق خواب و حتی در برخی از فرودگاه‌ها استخر را ارائه می‌دهند.

قطر ایرویز(Qatar Airways)

قطر ایرویز در 22 نوامبر 1993 تاسیس شد. پروازهای این ایرلاین در 20 ژانویه 1994 آغاز شد. در آوریل 1995، مدیر عامل این شرکت، شیخ حمد بن علی بن جبر آل ثانی بود که 75 نفر پرسنل داشت. در این زمان ناوگان قطر ایرویز شامل دو فروند ایرباس A310 بود که به شبکه مسیری شامل ابوظبی، بانکوک، قاهره، دبی، خارطوم، کویت، لندن، مانیل، مسقط، اوزاکا، شارجه، چین تایپه، توکیو و تریواندروم خدمت‌رسانی می‌کرد.

قطر ایرویز یکی از بزرگترین خطوط هوایی در خاورمیانه است که مجموع هواپیماهای ناوگان آن طبق گزارش ch-aviation.com بیش از 240 هواپیما است. این ایرلاین همچنین تنها یکی از خطوط هوایی اصلی خاورمیانه است که به اتحاد ایرلاین‌های جهانی پیوسته است.

فرودگاه دوحه به مدت سه سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه خاورمیانه انتخاب شد. مرکز جدید دوحه حمد در سال 2014 افتتاح شد و تنها 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

این امر دسترسی از شهر را بر خلاف بسیاری از فرودگاه‌های بزرگ در سراسر جهان آسان می‌کند. این فرودگاه در مقایسه با سایر فرودگاه‌ها از نظر طراحی بسیار دیدنی و بی‌صدا است، و همچنین به عنوان یکی از مجلل ترین فرودگاه‌های جهان به حساب می‌آید. حتی سالن‌های عمومی این فرودگاه دارای چرم ایتالیایی فانتزی و صندلی‌های کرومی هستند.

ترکیش ایرلاینز(Turkish Airlines)

ترکیش ایرلاینز به عنوان یکی از بهترین ایرلاین‌های جهان در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این شرکت در سال 1933 تأسیس شد و در حال حاضر در خارج از فرودگاه استانبول در ترکیه مستقر است. ترکیش ایرلاینز در حال حاضر دارای 336 هواپیما است و به 304 مقصد در 122 کشور پرواز دارد. این باعث می شود آن را بزرگترین شرکت حمل و نقل در جهان با توجه به مقصد مسافر در نظر گرفت. همچنین ترکیش ایرلاینز نسبت به سایر خطوط هوایی جهان به مقصدهای بدون توقف پرواز می کند.

استانبول ترکیه قرار است به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل شود که اکثر پروازهای خطوط هوایی ترکیش از آنجا انجام می شود. ساخت فرودگاه جدید استانبول 12 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و تا سال 2026 چهار مرحله از ساخت آن به پایان خواهد رسید.

فاز 1 فعلی در حال حاضر می تواند 90 میلیون مسافر در سال را جابجا کند و پس از تکمیل، بیش از 200 میلیون مسافر را جابه جا خواهد کرد، که آن را در رده‌ی بالاتری نسبت به شلوغ ترین فرودگاه فعلی که در آتلانتا، ایالات متحده است، قرار می‌دهد.

مطلب مرتبط: فریت بار به ترکیه

فلای امیریتس(Fly Emirates)

امیریتس در سال 1985 به عنوان یک شرکت هواپیمایی کوچک تاسیس شد. هواپیمای بوئینگ 727-200 در آنجا مورد استفاده قرار گرفت و عملیات پرواز در 25 اکتبر 1985 آغاز شد. ابتدا یک ایرباس A300 اجاره‌ای بود و در سال 1987 اولین ایرباس A310 به ناوگان این ایرلاین پیوست. علاوه بر این، در همان سال این هواپیما به قاره اروپا پرواز کرد. امروزه فلای امیریتس به یک خط هوایی مدرن تبدیل شده است که یکی از بهترین‌های جهان است. فقط از بزرگترین و مدرن‌ترین هواپیماها در آنجا استفاده می‌شود. بنابراین اگر می خواهید به دبی پرواز کنید، می توانید به عنوان مسافر در این ایرلاین احساس امنیت کنید.

شرکت هواپیمایی فلای امیریتس یک شرکت دولتی است و متعلق به خانواده حاکم دبی است. این ایرلاین توسط شیخ احمد بن سعید آل مکتوم و تیم کلارک اداره می‌شود.

اتحاد ایرویز(Etihad)

اتحاد ایرویز که در سال 2003 راه اندازی شد، یک شرکت هواپیمایی مشهور ابوظبی است. در طی 15 سال، به عنوان یک شرکت هواپیمایی 5 ستاره که کابین‌های مجلل و خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌کند، در سطح جهانی جای پای خود را سفت کرده است. این ایرلاینم به خاطر خدمه‌ی کابین، صندلی‌ها، خدمات داخل هواپیما و غذا و نوشیدنی‌هایش شهرت دارد.

هواپیمایی اتحاد که به مقصدهای داخلی و بین المللی در سراسر خاورمیانه، اروپا، آسیا، آفریقا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا پرواز می کند، دومین ایرلاین بزرگ امارات محسوب می شود.

هواپیماهای این ایرلاین همگی از صندلی‌های هوشمند دارای پشتی قابل تنظیم، با فضای آزاد زیاد جلوی پا و قابلیت‌های خوابیدن شگفت‌انگیز بهره می‌برند.

اتحاد غذای عالی را حتی در کلاس اقتصادی خود در هواپیما ارائه می‌دهد. برای مسافران کلاس Pearl Business، تجربه غذاخوری در سطح کاملاً متفاوتی است. با داشتن یک مدیر غذا و نوشیدنی در هر پرواز که مسئول کیفیت غذا و نوشیدنی در هر وعده غذایی است، همراه با گزینه‌ای برای صرف غذا در زمان دلخواه، بر خلاف غذایی که در قسمت‌های دیگر هواپیما، خدمه‌ی هواپیما با چرخ‌‌دستی‌های خود به مسافران می‌رسانند، می‌توانید طبق شرایط و زمان دلخواه‌تان غذا صرف کنید و از تجربه خود لذت ببرید.

ایرفرانس(Air France)

ایرفرانس یکی از بزرگترین خطوط هوایی جهان و متعلق به Air France-KLM که در فرانسه مستقر است. ایر فرانس قبل از ادغام با KLM، 71654 کارمند داشت. مقر آن در فرودگاه بین المللی شارل دوگل در نزدیکی پاریس است. با ناوگانی متشکل از 373 هواپیما، به بیش از 200 مقصد در 85 کشور پرواز می کند. 56 درصد از سهام این ایرلاین متعلق به دولت فرانسه است.

تاریخ تاسیس این خط هوایی به سال 1933 بازمی گردد، زمانی که چهار شرکت هواپیمایی فرانسوی دیگر برای ایجاد ایرفرانس ترکیب شدند. ایرفرانس اولین مهمانداران خود را در سال 1946 استخدام کرد. این ایرلاین پرواز بین پاریس و نیویورک سیتی را در 1 ژوئیه 1946 آغاز کرد. در سال 1957، این شرکت هواپیمایی اولین هواپیمای جت خود را خریداری کرد. ایرفرانس یکی از 4 شرکت هواپیمایی بود که با کنکورد پرواز کرد که از سال 1976 تا 2003 از آن استفاده کرد. در سال 1988، این شرکت اولین هواپیمایی بود که با ایرباس A320 پرواز کرد. در سال 2003، KLM Royal Dutch Airlines و Air France اعلام کردند که قصد دارند با یکدیگر ادغام شوند، که این ادغام در سال 2004 به پایان رسید.

سوالات متداول

برای انتخاب ایرلاین‌های این لیست بر توانایی رهبریِ صنعت هواپیمایی ایرلاین‌ها و همچنین توانایی تحول تجربه‌ی سفر مسافران در نظر گرفته شده است.
 

قطر ایرویز یکی از بزرگترین خطوط هوایی در خاورمیانه است که مجموع هواپیماهای ناوگان آن طبق گزارش ch-aviation.com بیش از 240 هواپیما است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *