جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حمل هوایی لوازم منزل

نقل مکان کردن به خارج از کشور، دورنمای هیجان انگیزی دارد. اما زمانی که به جزئیات و ریزه کاری ها می رسیم، همه چیز شلوغ و بهم ریخته می شود. هنگام برنامه ریزی برای نقل مکان بین المللی ، موارد بسیاری را باید مورد توجه قرار داد که یکی از پر رنگ ترین آنها، پروسه حمل و نقل لوازم و اثاثیه منزل شماست. در نهایت جابجایی از حمل و نقل هوایی می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. این مساله مهم است که بدانید در جریان حمل هوایی چه اتفاقی می افتد. در این صورت می توانید بهترین تصمیم را بگیرید. هدف این متن این است که شما اطلاعاتی را در خصوص تمامی موارد حمل هوایی کسب کنید.

حمل هوایی چیست؟

حمل هوایی، به نقل و انتقال بار توسط هواپیما گفته می شود. حمل و نقل هوایی بار می تواند به صورت محموله های کوچک و یا بسیار بزرگ صورت بگیرد.

نقل مکان به خارج از کشور، برنامه ریزی های زیادی را می طلبد و شما در این مسیر حتما به کمک یک شرکت حمل و نقل هوایی یا دریایی بین المللی احتیاج دارید. روش ها و شرایط حمل هوایی وسایل منزل شما به خارج از کشور می تواند از یک شرکت به شرکتی دیگر متفاوت باشد. در اینجا ما شما را با مفاهیم اصلی و پایه حمل هوایی آشنا می کنیم.

معمولا شرکت های حمل هوایی به شما پیشنهاد می کنند که کالاهای ضروری خود را که در زمان کوتاهی به آنها احتیاج خواهید داشت، به صورت هوایی حمل کنید. از این رو می بایست سایر موارد را که می توانید برای رسیدن آنها صبر کنید، به صورت دریایی حمل نمایید. این روش از لحاظ مالی برای شما به مقرون به صرفه تر خواهد بود. هزینه های حمل هوایی بر اساس وزن و حجم کالای شما محاسبه می شود، که البته هزینه ها بیمه را هم نباید فراموش کرد. زمانی که شما شرکت حمل را انتخاب کنید، بی تردید مشاوره های دقیق تری به شما ارائه می گردد.

پیشنهاد خواندنی : فریت بار چیست؟

چرا از حمل هوایی استفاده کنیم؟

مهمترین دلیل استفاده از حمل هوایی، سرعت آن است. زمان بندی ارسال کالا در این نوع حمل بسیار آسان تر از سایر روش هاست. مثلا در مورد حمل دریایی، رسیدن کالا به مقصد، با توجه به منطقه مورد نظر شما می تواند بین چند هفته تا چند ماه به طول انجامد. البته با هر راحتی، هزینه ای هم همراه است.

این مساله باعث می شود که برخی از افراد تصمیم بگیرند تا تعداد محدودی از وسایل خود را به مقصد ارسال نمایند و سایر لوازم خود را به فروش برسانند. حتی اگر مجبور باشند در محل جدید اقامت خود، اقدام به خرید اثاثیه و لوازم جدید بکنند. در این صورت حمل هوایی گزینه بسیار مناسبی می باشد. اگرچه هزینه حمل هوایی مقداری بیشتر از سایر روش هاست، اما برای حمل کالا با حجم پایین، می تواند مقرون به صرفه نیز باشد.

تدارکات حمل هوایی لوازم منزل

در حمل و نقل هوایی ، محموله ها باید به صورت حرفه ای بسته بندی شده باشند. این یک قانون امنیتی است و بسته بندی فردی (مالک) مورد تایید نیست. شرکت های حمل و نقل هوایی بین المللی حرفه ای خودشان، تمام وسایل را در منزل بسته بندی می کنند و سپس آنها را در کارتن های محکمی قرار می دهند. تمام کارتن ها به صورت یک پالت جمع آوری شده تا تمامی وسایل در محفظه حمل کنار یکدیگر قرار گیرند و جا به جایی آنها راحت تر شود.این امر که پالت بندی بهینه باشد نیز امر مهمی است که باید رعایت شود. تمام محموله ها در بسته بندی ضد آب پیچیده می شود و با نوار چسب به هم متصل می گردند. محموله ها قبل از بارگیری هواپیما اسکن X RAY می شوند. البته بار شما در مقصد نیز اسکن خواهد شد و سایر اقدامات امنیتی نیز، بسته به گمرک کشور مقصد، انجام خواهد گرفت.

زمان رسیدن وسایل منزل از طریق حمل هوایی

کل زمان ترانزیت هوایی از جمع آوری تا تحویل کالا نهایتاً 2 هفته می باشد. فقط چند شرکت هواپیمایی خاص هستند که شرکت حمل شما می تواند با آنها کار کند، چون همه ایرلاین ها اجازه حمل چنینن بارهایی را ندارند. کالای شما اول در گمرک کشور خودتان مورد بررسی قرار می گیرد و سپس یکبار در فرودگاه کشور مقصد. بنابراین زمان تحویل کالای شما، حدودی اعلام می گردد. چون ممکن است در این روند ها، تاخیری ایجاد گردد. به طور مثال ، گمرک کشور مقصد، کالای شما را بابت بازرسی بیشتر، مدتی نزد خود نگه دارد.

هزینه حمل هوایی لوازم منزل

هزینه حمل هوایی کالای شما، با توجه به تعداد آیتم باری که می خواهید حمل کنید، توسط شرکت حمل و ایرلاینی که استفاده می کنید، مشخص می شود. معمولاً شرکت های حمل و نقل بین المللی با تجربه، بهترین گزینه را انتخاب می کنند. ایرلاین ها هزینه را براساس وزن کالا محاسبه می کنند. باید در نظر داشته باشید بین وزن و وزن حجمی، هر کدام بیشتر باشد، همان مبنای محاسبه قرار می گیرد. هزینه نهایی با توجه به وزن و حجم کالای شما بیان می گردد.

برای اینکه ذهنیت شفاف تری نسبت به هزینه های حمل و نقل هوایی داشته باشید، می توانید از شرکت حمل خود بخواهید که جزئیات بیشتری را در اختیار شما بگذارند. معمولاً نمی توان یک قیمت نهایی بسیار دقیق به مشتری داد. شرکت های حمل کننده یک قیمت راهنما، به جای قیمت نهایی و گارانتی شده، به شما اعلام می کنند. این به این دلیل است که زمانی می توان قیمت نهایی حمل را اعلام کرد که محموله توسط شرکت جمع آوری و وزن شده باشد.

امیدواریم که توانسته باشیم برخی سوالات شما در مورد حمل هوایی را پاسخ بدهیم. شما می توانید، درصورت داشتن هر گونه سوال در مورد حمل هوایی ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

حمل هوایی لوازم منزل چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی زمان ترانزیت هوایی 2 هفته می باشد. اما به بخاطر قوانین کشورهای مختلف زمان را حدودی اعلام میکنند.

هزینه حمل هوایی لوازم منزل چقدر می باشد؟

برای اعلام قیمت نهایی باید محموله شما توسط شرکت جمع آوری و وزن شده باشد. برای قیمت حدودی میتوانید با کارشناسان ما در همراه دژ در تماس بگیرید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *