جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریت بار ایران ایر؛ راهی مطمئن برای ارسال بار هوایی

شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (Iran Air) یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین شرکت‌های هواپیمایی در ایران و خاورمیانه است. ایران‌ایر شرکت هواپیمای حامل پرچم ایران است که از ابتدا با نام رسمی هواپیمایی ملی ایران (هما) شناخته می‌شود. در حال حاضر پروازهای بیش از ۶۰ مقصد داخلی و بین‌المللی توسط این ایرلاین انجام می‌شود و سالانه حدود ۶ میلیون مسافر توسط ایران‌ایر جابه‌جا می‎‌شوند. ایران‌ایر از شرکت‌های هواپیمایی است که در حال حاضر به ۳۵ شهر در ایران و ۲۶ شهر اروپایی و آسیایی پرواز انجام می‌دهد و فریت بار ایران‌ایر یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای ارسال بار به خارج از کشور محسوب می‌شود. اگر تصمیم ارسال بار یا فریت بار به خارج از کشور را دارید، حتماً در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی را دررابطه‌با فریت بار با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر کسب کنید.

فریت بار توسط همراه دژ با همکاری ایران‌ایر چگونه صورت می‌گیرد؟

شرکت بازرگانی بین‌المللی همراه دژ، یک شرکت حمل‌ونقل هوایی است که با کسب مجوز از «سازمان هواپیمایی کشوری» می‌تواند باتجربه و تخصص، انواع کالاها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌صورت هوایی حمل ‌کند. شرکت همراه دژ در طی یک قرارداد همکاری با ایران‌ایر فضای اختصاصی برای بارهای مسافران خود را از این شرکت هواپیمایی اجاره کرده است. از همین رو می‌تواند در اکثر موارد بارهای مشتریان خود را با اولین پرواز و بدون معطلی در سریع‌ترین زمان حمل کند. این روند منظم باعث می‌شود تا مسافرانی که قصد دارند بار خود را از طریق فریت بار حمل کنند زمان کمتری را جهت رسیدن بار به مقصد صرف کنند.

خدمات فریت بار ایران‌ایر چیست؟

تمام افرادی که قصد مسافرت با هواپیما به شهرهای داخلی یا خارج از کشور دارند، می‌دانند که شرکت‌های هواپیمایی برای حمل بار توسط مسافر دارای محدودیت‌های بسیاری هستند. قوانینی در این زمینه وجود دارد که حد مجاز بار و چمدان را تعیین می‌کند از همین رو نمی‌توان بار زیادی را همراه خود در هواپیمای مسافری حمل کرد. به یاد داشته باشید که در صورت حمل اضافه‌بار مسافری، باید هزینه بسیار زیادی را برای این موضوع پرداخت کرد. ایران ایر نیز برای حمل بار توسط مسافر دارای محدودیت‌هایی از پیش تعیین شده است. بنابراین اگر تصمیم دارید وسایل شخصی و لوازم موردنیاز خود را به خارج از کشور ارسال کنید و وزن و حجم این وسایل و لوازم بیشتر از ۴۵ کیلوگرم است، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش این است که از خدمات فریت بار ایران ایر یا کارگو ایران ایر استفاده کنید.

قوانین فریت بار ایران ایر

باربری ایران ایر برای حمل بار مسافری خود قوانین خاصی دارد. قوانینی که هر مسافری باید با آگاهی آن‌ها را به طور کامل رعایت کند. قوانین فریت بار ایران ایر به شرح زیر است:

  • میزان بار مجاز برای چمدان همراه مسافر در داخل کابین در کلاس عادی 5 کیلوگرم و در کلاس بیزینسی 7 کیلوگرم است. این چمدان باید به‌راحتی در داخل قفسه بالای سر مسافر جا شود. برای این کار باید وسایل ضروری و شخصی‌تان مثل مدارک شناسایی، مدارک مربوط به پرواز، داروهای موردنیازتان به همراه نسخه پزشک، وسایل الکترونیکی مثل موبایل، لپ‌تاپ، پاوربانک و… وسایل قیمتی مثل پول و جواهر را در کیف شخصی خود قرار دهید.
  • ابعاد بار استاندارد که مسافر می‌تواند همراه خود به داخل کابین حمل کند باید حداکثر 56 سانتی‌متر طول، 45 سانتی‌متر عرض و 25 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.
  • چنانچه یک مسافر بخواهد صندلی دیگری برای قراردادن بار خود داشته باشد باید هزینه اضافی پرداخت کند.
  • برای سفرهای خارجی میزان وزن مجاز برای مسافران کلاس عادی 30 کیلوگرم و برای کلاس بیزینسی 40 کیلوگرم است.
  • برای مسافران کلاس معمولی در سفرهای داخلی، میزان بار مجاز 20 کیلوگرم است.

هزینه فریت بار ایران ایر

هزینه فریت بار، یکی از معیارهای مهم در انتخاب شرکت حمل‌ونقل موردنظر برای انتقال بار به کشورهای مقصد است. بدون شک هرکسی که قصد مهاجرت و سفر به خارج از کشور را دارد باید به مسئله هزینه توجه داشته باشد و هزینه فریت‌بار را به طور تقریبی پیش‌بینی کند. هزینه فریت بار با ایران ایر مانند سایر شرکت‌های ایرلاین بستگی به وزن، حجم بار و مقصد ارسال بار دارد. البته هزینه‌های دیگری نیز مانند هزینه‌های گمرکی، بیمه، هزینه اخذ مجوز و بسته‌بندی بار هوایی به قیمت فریت بار اضافه می‌شوند.

ایمنی فریت بار با ایران ایر

مانند اکثر شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی بار مسافری و تجاری، می بایست بیمه شود؛ اما باید توجه داشته باشید مهم‌ترین بخشی که هر مسافر باید قبل از ارسال بار خود در نظر بگیرد، نحوه بسته‌بندی و پالت‌بندی وسایل است. اگر بار به‌صورت دقیق و درست بسته‌بندی نشده باشد احتمال آسیب‌دیدگی آن به‌شدت بالا خواهد رفت و این مورد از حیطه مسئولیت شرکت هواپیمایی خارج است. پس در انتخاب شرکت خدمات بار هوایی برای ارسال محموله و بار خود باید دقت زیادی داشته باشید.

نحوه بسته‌بندی برای فریت بار

یک بسته‌بندی استاندارد بستگی به نوع کالا دارد. مطمئناً بسته‌بندی مواد غذایی فاسدشدنی باید متفاوت از بسته‌بندی کتاب و یا مبلمان منزل باشد. همکاران ما شما را در این زمینه راهنمایی کرده و چنانچه مایل باشید تمام پروسه‌ی بسته‌بندی انواع لوازم شما را برای حمل هوایی بسته‌بندی مناسب و استاندارد نموده و سپس برای حمل با هواپیما به فرودگاه ارسال می‌کنند.

مراحل بسته‌بندی فریت‌بار

1. بسته‌بندی اولیه

همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم در ارسال بار هوایی، نحوه بسته‌بندی بار هوایی بسیار مهم است. ازاین‌رو شرکت‌های فریت بار، پرسنل و افراد کارآزموده خود را با تمام لوازم حرفه‌ای برای بسته‌بندی بار هوایی به محل موردنظر می‌فرستند تا تمامی کالاها و لوازم شخصی مانند لباس، ظروف و چینی‌آلات شکستنی، کتاب و… را بسته‌بندی کنند.

2. بسته‌بندی ثانویه

بسته‌بندی ثانویه شامل پالت‌بندی محموله یا ساخت جعبه‌های چوبی است. در این قسمت شرکت‌های حمل بار هوایی، تمام اقلام و کارتن‌های بسته‌بندی بار هوایی را برای افزایش امنیت بیشتر بار از نظر آسیب‌دیدگی و مفقودشدن پالت‌بندی می‌کند.

سخن پایانی

شرکت بازرگانی بین المللی همراه دژ خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی هوایی کالا را در سراسر دنیا ارائه می‌دهد. این خدمات دقیق و بدون کم‌وکاست به‌ویژه در کشورهای اروپایی، چین و امارات با زیرساخت‌های مطمئن در اختیار بازرگانان، فعالان اقتصادی و همه مردم قرار می‌گیرد. این خدمات بدون محدودیت در وزن و حجم، به‌صورت سفارشی شده برای همه مشتریان قابل‌ارائه است.

داشتن مجوز حمل بین‌المللی از سازمان هواپیمایی کشوری و آشنایی کامل از قوانین گمرکی و استانداردهای حمل هوایی بین‌المللی، این امکان را برای ما به وجود آورده تا در بستر امن و قانونی، کالاهای تجاری و غیرتجاری مشتریان را با سریع‌ترین روش و حداقل تشریفات گمرکی حمل نماییم.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *