جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایا و نحوه فریت بار با «هواپیمایی قطر»

قطر ایرویز یا همان هواپیمایی قطر یکی از معتبرترین ایرلاین‌های جهانی با پروازهای روزانه به سراسر کشورهای دنیاست. این ایرلاین خدمات حمل هوایی هم ارائه می‌کند که برای مسافران و تجار ایرانی می‌تواند امتیاز قابل‌توجهی حساب شود. فریت بار به قطر با قطر ایرویز مناسب مهاجران، دانشجویان خارج از کشور و مسافران و فعالان اقتصادی است. به دلیل گرانی خرید لوازم شخصی منزل، اکثر مهاجران مجبور به حمل‌ونقل لوازم موردنیاز شخصی جهت زندگی در کشورهای دیگر می‌شوند. از طرفی بسیاری از تجار ایرانی برای صادرات کالای خود به نیازمند داشتن اطلاعات دقیق گمرکی هستند.

دراین‌بین نکته لازم به ذکر و قابل‌توجه این است که حمل‌ونقل کالا از ایران به دو صورت هوایی و دریایی امکان‌پذیر است. با این تفاوت که خدمات فریت‌بار هواپیمایی قطر به افراد حقیقی و حقوقی این امکان را می‌دهد تا بتوانند تمام وسایل و لوازم شخصی و ارزشمند خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و کاملاً سالم، ایمن و قانونی به کشور مقصد ارسال کنند. جهت بهره‌مندی از خدمات فریت بار هواپیمایی قطر لازم است با یکی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی در زمینه حمل‌ونقل کالا فعالیت داشته، همراه شوید.

مراحل و مزایای فریت بار «ایرلاین قطر»

  1. ثبت درخواست مشتری برای ارسال بار
  2. تماس اپراتورهای متخصص حمل‌ونقل با مشتری
  3. بازدید متخصصین و بازرسان از بار و محموله ارسالی مشتری و تشخیص نوع بسته‌بندی و تهیه لیست اولیه و برآورد هزینه ارسال بار
  4. بسته‌بندی کالای ارسالی با بهترین کیفیت و به‌صورت کاملاً استاندارد و جلوگیری از ضربه به بار
  5. تهیه پکینگ لیست و تهیه لیست ترجمه شده به زبان کشور مقصد
  6. انجام سم‌پاشی پالت‌های چوبی و صدور گواهینامه معتبر جهت ترخیص کالا در گمرک
  7. بارگیری توسط وسیله نقلیه و حمل به گمرک
  8. انجام کلیه امور و تشریفات گمرکی
  9. صدور بیمه‌نامه معتبر
  10. انجام امور مرزی و حرکت به‌طرف مقصد

محدودیت‌های فریت بار هواپیمایی قطر

محدویت های فریست بار با هواپیمایی قطر

قطر ایرویز کلاس‌های پروازی متفاوتی دارد که هرکدام از این کلاس‌های پرواز دارای محدودیت حمل بار مختلفی هستند. به همین دلیل لازم است با محدودیت‌های حمل بار قطر که در زیر به آنها اشاره شده است، آشنا شوید:

پروازهای مجهز به کلاس اکونومی در قطر

  • اکونومی Classic : مجاز به حمل ۲۵ کیلوگرم بار در پروازها به تمام مقاصد
  • اکونومی Convenience : مجاز به حمل ۳۰ کیلوگرم بار در پروازها به تمام مقاصد
  • اکونومی Comfort : مجاز به حمل ۳۵ کیلوگرم بار در پروازها به تمام مقاصد

 پروازهای مجهز به کلاس بیزینس در قطر

  • بیزینس Classic 40: کیلوگرم بار در پروازهای به و از همه مقصدها
  • بیزینس Elite 40: کیلوگرم بار در پروازهای به و از همه مقصدها

 پروازهای مجهز به کلاس درجه یک در قطر

  • درجه یک Elite 50: کیلوگرم بار در پروازهای به و از همه مقصدها 

هزینه ارسال بار هواپیمایی قطر

اعلام دقیق هزینه ارسال بار هواپیمایی قطر مهم‌ترین موضوع برای اطلاع از میزان بار، وزن و ابعاد آن است. درصورتی‌که میزان بار از مقدار تعیین شده بیشتر باشد، اضافه‌بار محسوب می‌شود و مجبور هستید هزینه‌ای برای آن پرداخت کنید که معمولاً اقتصادی نیست. در این شرایط تنها دو راه برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافه‌بار وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  1. کم‌کردن وزن اضافه‌بار به مقدار مجاز قابل حمل
  2. استفاده از فریت بار مسافری

بازه زمانی حمل بار هواپیمایی قطر

برای ارسال بار به قطر می‌توان هم از مسیر دریایی و هم از مسیر هوایی استفاده کرد؛ اما برای ارسال وسایل و خرده بار به قطر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حمل‌ونقل هوایی بهترین انتخاب است. زیرا هواپیماهای باری معمولاً بین ۲ تا ۳ روز از هر نقطه جهان به هر جای دیگر می‌روند و می‌توانید از این طریق ارسال خرده بار را انجام دهید. هواپیمایی قطر نیز در همین بازه زمانی کالا را به مقصد می‌رساند.

ویژگی‌های استفاده از حمل بار هوایی به قطر

  1. فریت مسافری: عموماً شرکت‌های هواپیمایی جهت اضافه‌بار همراه مسافرین مبالغ کلانی به‌عنوان جریمه حمل اضافه‌بار از مسافران در نظر می‌گیرند؛ فریت بار جایگزینی مناسبی است بجای جریمه اضافه‌بار مسافری. زیرا هزینه را به حداقل رسانده و سلامت بار را تضمین می‌کند
  2. کارگو: حمل بار تجاری که وزن زیادی ندارد؛ مانند نمونه بار یا کالاهایی که باید سریعاً به مقصد برسند (مانند مواد غذایی فاسدشدنی).
  3. چارتر: در این نوع از باربری هوایی یک هواپیمای باری کامل به یک محموله اختصاص داده می‌شود. (دربست)
  4. Door TO Door: وقتی می‌خواهید یک مجموعه از سی‌دی‌های یادگاری یا هدیه و… را از درب‌خانه برای دوستتان به خارج ایران ارسال کنید. گزینه خدمات درب به درب مناسب‌ترین راه برای شماست.

لیست فرودگاه‌های قطر

قطر دو شهر بزرگ و مهم دارد که دو فرودگاه بسیار مهم این کشور را در خود جای‌داده‌اند.

  1. فرودگاه بین‌المللی دوحه: این فرودگاه در پایتخت و مهم‌ترین شهر در نزدیکی مهم‌ترین بندر تجاری قطر قرار دارد. بیشترین کالاهای وارداتی از این فرودگاه به مقصد خود می‌رسند. فرودگاه دوحه (DIA) فرودگاه بین‌المللی تجاری قطر بود تا اینکه فرودگاه بین‌المللی حمد در 27 مه 2014 افتتاح شد. این فرودگاه برای بازسازی و بازگشایی برنامه‌ریزی شده است تا ترافیک بیشتری را برای جام جهانی فوتبال 2022 در دوحه مدیریت کند.
  2. فرودگاه الخور: این فرودگاه در شهرستان الخور قرار دارد و به یکی از مناطق استراتژیک قطر تبدیل شده است.
  3. فرودگاه بین‌المللی حمد: این فرودگاه که جدیدترین فرودگاه ساخته شده قطر است جزو 6 فرودگاه برتر جهان قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی حمد (DOH) یک فرودگاه بین‌المللی در قطر و خانه شرکت هواپیمایی قطر، قطر ایرویز است. این فرودگاه در نزدیکی دوحه به‌عنوان فرودگاه اصلی قطر جایگزین شد. این فرودگاه به اولین فرودگاه خاورمیانه تبدیل شد که جایزه بهترین فرودگاه اسکای ترکس را در سال 2021 در جوایز فرودگاه جهانی 2021 دریافت کرد.

آسان ترین راه استفاده از خدمات فریت قطر ایرویز

آسان ترین راه استفاده از خدمات فریت بار قطر ایروریز

شرکت خدمات بازرگانی همراه دژ یکی از شرکت‌های معتبر و باتجربه در زمینه فریت بار و کارگو به تمام کشورهای دنیاست و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مسیر حمل‌ونقل را که نه‌تنها خدماتی مثل بسته‌بندی استاندارد و ایمن را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، بلکه تمام کارهای مربوط به حمل بار از درب منزل تا فرودگاه بین‌المللی را برعهده می‌گیرد و بعد از انجام تشریفات گمرکی و اخذ مجوزهای لازم و صدور بارنامه هوایی، تمام بار و محموله را در پالت‌های مخصوص حمل بار هوایی قرار داده و توسط خدمات بار هواپیمایی قطر یا هر شرکت هواپیمایی که مدنظر شماست مثل هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان، امارات یا ترکیش‌ایر به مقصد موردنظر شما ارسال خواهد کرد؛ بنابراین اگر قصد دارید فریت‌بار هواپیمایی قطر را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی حتماً با کارشناسان مجرب شرکت حمل و نقل بین المللی همراه دژ ارتباط برقرار کنید تا با تمام قوانین فریت بار قطر‌ ایرلاین بیشتر آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *