جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پست خارجی چیست؟ مزایا و معایب

پست خارجی روشی است که بر خلاف پست عادی، برای فواصل مکانی بسیار دور استفاده می‌شود. از آن جایی که سفر به یک کشور خارجی هزینه و زمان زیادی را تلف می‌کند اگر قصد ارسال بسته‌ای به شکل غیرحضوری به یک کشور دیگر را دارید می‌توانید از این روش استفاده کنید. این خدمت را برخلاف پست عمومی، ادارات دولتی پست انجام نمی‌دهند و فقط شرکت‌های خاصی که در زمینه حمل‌ونقل هوایی مشغول هستند، این خدمت را ارائه می‌کنند.

شما با مراجعه به این مراکز می‌توانید کالای موردنظر خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا بعد از بررسی فرایند ارسال را انجام دهند. در پست خارجی محدودیتی از نظر فاصله مکانی بین شما و مقصد موردنظر نیست. اما لازم به ذکر است که در برخی دیگر از کشورها به دلیل مشکلات سیاسی امکان ارسال پست هوایی وجود ندارد یا ممکن است شرکت ارائه‌کننده خدمات بازرگانی به شما اعلام کند که امکان خدمت‌رسانی برای ارسال بسته به یک کشور خاص را ندارند. بااین‌حال به‌طورکلی مشکلی برای ارسال در این روش نخواهد بود. توجه داشته باشید که پست خارجی برای کالایی به کار می‌رود که به‌صورت غیرعمده است. جهت آشنایی بیشتر با خدمات پست خارجی می‌توانید با شرکت حمل و نقل بین‌المللی همراه دژ ایرانیان تماس برقرار کنید و از کارشناسان و متخصصین ما در این زمینه مشاوره رایگان بگیرید.

مزایای پست خارجی

پست هوایی مزیت‌های زیادی دارد. در ادامه برخی از مزایای این روش ارسال کالا را برای شما به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

1. سرعت

بدون شک یکی از عوامل مهمی که این روش پست را از روش‌های دیگر متمایز کرده، سرعت آن است؛ زیرا در این روش از هواپیما استفاده می‌شود به همین دلیل سرعت آن نسبت به کشتی، اتومبیل و قطار بیشتر است. البته این روش برای کشورهایی که فاصله‌ی بسیار کمی دارند یا دو شهر که در مرز دو کشور قرار گرفته‌اند، بیشتر از پست زمینی طول می‌کشد؛ چون ممکن است که  کالاها به شهرهای دیگر منتقل شوند و سپس به مقصد برسند. طبیعتا استفاده از این روش برای کشورهایی که مسافت دوری با شما دارند مناسب‌ترین روش موجود است.

2. توانایی ارسال به کشورهای دیگر

یکی از مزیت‌های بزرگ این روش این است که قابلیت ارسال محموله به کشورهای دور را دارد.

3. ایمنی

یکی دیگر از مزیت‌های این روش ایمنی بالای آن است. مرزهای هوایی امن هستند و هیچ خطری هواپیماها را تهدید نمی‌کند. توجه داشته باشید که محموله‌ها بیمه خواهند شد. البته وجود بیمه حمل هوایی نیازمند پرداخت هزینه است.

4. تحویل در محل

برخلاف روش‌های انتقال، محموله‌های هوایی در روش پست خارجی بسته‌های ارسالی بعد از رسیدن به مقصد در گمرک ضبط نمی‌شوند و نیاز نیست که شما برای دریافت آن‌ها به گمرک بروید. در پست هوایی خارجی پس از رسیدن محموله به مقصد، شرکت خدماتی، کالا را از گمرک مقصد تحویل گرفته و به آدرس مربوطه ارسال می‌کند. یعنی تمامی مراحل حمل Door to Door  توسط شرکت خدماتی انجام خواهد شد. البته در برخی موارد ممکن است که مکان ارسال بسته و کالای ارسالی، فرودگاه باشد که به‌طورکلی این روش هیچ محدودیتی ندارد. فرستنده کالا را ارسال می‌کند و گیرنده آن را در کشور مقصد تحویل می‌گیرد.

معایب پست خارجی

این روش حمل‌ونقل با تمام مزایای جذابی که دارد، دارای معایبی است که در ادامه به این معایب اشاره کرده‌ایم.

1. هزینه

بی شک این روش نسبت به روش‌های دیگر گران‌تر است زیرا سوخت هواپیما بسیار گران‌تر از سایر وسایل نقلیه می‌باشد. سرعت ارسال این روش، قیمت پست هوایی خارجی را افزایش می‌دهد. اما این مبلغ قابل پرداختی آن‌قدر هم زیاد نیست که نتوان از آن استفاده کرد.

2. وزن

یکی از فاکتورهای اساسی در این نوع روش حمل وزن است که باید به آن توجه شود. بااین‌حال درست است که هواپیماها کالاهای بسیار بزرگی را جابه‌جا می‌کنند. اما ممکن است وزن محموله شما آن‌قدر زیاد بوده که نیازمند ارسال در دو یا چند پرواز باشد. به همین جهت هزینه ارسال دوبرابر خواهد شد.

پیشنهاد خواندنی: پست مدارک به خارج از کشور

بسته‌بندی کالا در سرویس پست خارجی

یکی دیگر از مراحلی که توسط شرکت‌های معتبر پستی انجام می‌شود که یکی از مهم‌ترین مراحل ارسال بار به خارج از کشور به شمار می‌رود بسته‌بندی رایگان کالا در محل موردنظر فرستنده است. این کالاها توسط مأموران پست باتجربه به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای بسته‌بندی می‌شوند. اگر کالای موردنظر بدون بسته‌بندی مناسب باشد مسلماً طی حمل‌ونقل دچار آسیب خواهد شد. به همین دلیل با شیوه‌های نوین بسته‌بندی، افراد نسبت به امنیت کالاهای خود اطمینان حاصل می‌کنند.

بیمه کالای پستی

بعد از بسته‌بندی کالاها یکی از مراحلی که شرکت‌های پستی باید انجام دهند بیمه کالاهای پستی است. زیرا شرکت‌های بیمه کالاها باید به افراد تضمین دهند که کالاهای آن‌ها بدون هیچ‌گونه خسارتی به مقصد موردنظر خواهد رسید.

ردیابی آنلاین کالای پستی

 سیستم ردیابی Tracking برای بررسی پست سریع خارجی یا پست بین‌المللی است که به دلیل مزایای بسیار بین افراد و کسانی که صاحبان مشاغل خرده‌فروشی هستند محبوب است. در سال‌های اخیر به دلیل گسترش فناوری و همه‌گیری فضای مجازی، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های متفاوتی جهت ردیابی کالاها و مرسولات پستی تولید شده است که در زمان بسیار کمی قادر خواهند بود که ردیابی مکان کالاها را انجام دهند. از این روش است که فرستنده از زمان دریافت کالای خود به گیرنده مطلع خواهد شد.

ارائه سرویس Door to Door 

این مرحله از ارسال کالاها به خارج دارای مزایای بسیاری است. به همین جهت نیازی به‌صرف هزینه و زمان جهت مراجعه به شرکت‌های پستی نیست و کالاها در کوتاه‌ترین زمان از فرستنده دریافت خواهند شد. به این نوع روش ارسال سرویس حمل درب به درب گفته می‌شود.

در آخر…

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های حمل‌ونقل، پست هوایی خارجی است که استفاده از آن برای برخی از کالاها تنها گزینه موجود است. اگر قصد دارید که از این روش استفاده کنید، ابتدا ببینید که آیا کالای شما توانایی ارسال از این طریق را دارد؟ برای فهمیدن این مسئله بهتر است کالای خود را به شرکت‌های بازرگانی معتبر و باسابقه مانند شرکت همراه دژ ایرانیان بسپارید. زیرا آن‌ها پس از بررسی کالا و ارائه قیمت و اطلاعات موردنیاز به شما، می‌توانند کالا را برای ارسال به کشورهای دیگر آماده کنند.

سؤالات متداول

سرویس پست سریع خارجی چیست؟

امروزه سرویس‌های پست سریع خارجی در انواع متنوعی شامل پست پیشتاز، پست ویژه، پست اکسپرس یا پست خارجی به صاحبان کسب‌وکارها و خرده‌فروش‌های آنلاین بسیار کمک می‌کنند که به گسترش کسب‌وکار خود بپردازند و خدمات پستی را به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی در سراسر جهان ارائه دهند.

مراحل ارسال کالاها در پست خارجی چیست؟

بسته‌بندی متنوع کالاها؛ بیمه محصولات ارسالی توسط شرکت پستی؛ امکان ردیابی آنلاین مرسولات ارسالی؛ ارائه سرویس درب به درب؛ انبارداری پیشرفته و نوین.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *