جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

5 راه برای انتخاب درست اینکوترمز

5 راه برای انتخاب درست اینکوترمز

آشنایی با شرایط تجاری بین المللی (Incoterms) هنگام واردات یا صادرات کالا در داخل و خارج از شهرهای بزرگ ، نقش بسزایی دارد. صرف نظر از اینکه این محصول نهایی ، موجودی کار در حال کار یا ماده اولیه ای است که وارد می کنید یا صادر می کنید ، اینکوترمز مجموعه قوانینی است که مسئولیت فروشندگان و خریداران را برای تحویل کالا تحت قرارداد فروش تعیین می کند.

اینکوترمز در حقیقت مجموعه ای از اصلاحات و قوانین تجارت بین الملل است با هدف روشن ساختن حقوق پرداخت، مسئولیت های مربوطه و خطرات وارد کننده و صادر کننده درگیر در معامله را تعریف می کنند. از آنجا که معمولا  یک یا چند فریت فورواردر در حمل و نقل و جا بجایی کالا مشارکت دارند، اینکوترمز حقوق ، تعهدات ، هزینه ها و خطرات مرتبط با حمل و نقل، تحویل کالا و مسئولیت های دیگر در سراسر دنیا را تعریف می کند. بنابراین، بهتر است قبل از شروع هرگونه  حمل و نقل بین المللی کالا، اطلاعات کاملاً واضحی از اینکوترمز Incoterms داشته باشید.

برخی از شرکت ها بدون تجزیه و تحلیل تأثیر اینکوترمز و خطرات و هزینه های مربوط به آن ، تصمیم متقابل می گیرند در حالی که برخی دیگر پیچیدگی و اهمیت انتخاب صحیح Incoterm را برای حمل و نقل خود درک می کنند. شرکت های حمل و نقل خبره و متخصص درک عمیقی از همه سری های (اینکوترمز 2000 و 2010 به علاوه به روزرسانی 2020) و اینکه مسئولیت این معاملات با چه کسانی است، دارند. مشاوره با شرکتهای حمل و نقل باتجربه نظیر شرکت حمل و نقل همراه دژ می تواند به تجارت شما کمک کند تا مطمئن شوید که اینکوترمز انتخاب شده برای خدمات بین المللی حمل بار دریایی و حمل و نقل هوایی شما سودمند است.

1- دریافت قیمت رقابتی برای محصولات

 هزینه حمل و نقل می تواند به طور کامل یا بخشی از آن در قیمت محصول لحاظ شود. برای اینکه مقایسه ای دقیق از قیمت ها داشته باشید و از رقابت آنها آگاهی داشته باشید ، مهم است که شما قیمت را بر اساس همان اینکوترم مقایسه کنید، زیرا درج یا عدم احتساب هزینه های حمل و نقل می تواند تأثیر زیادی در قیمت محصولات داشته باشد. داشتن درک روشنی از اینکوترمز به شما کمک می کند تا یک تصمیم قابل مقایسه و درست بگیرید.

2- هزینه های باربری رقابتی را بدست آورید

شرکت ها می دانند که اینکوترمز مسئولیت های مربوطه و حد و مرز آن را برای طرفین درگیر در معامله حمل و نقل دریایی یا حمل و نقل هوایی تعیین می کند. بدون این بینش، یک بازرگان ممکن است نتواند مقایسه ی اثربخشی از قیمت حمل و نقل کالا انجام دهد. درک روشنی از اینکوترمز به شما کمک می کند تا به خوبی مذاکره کرده و از یک شرکت حمل و نقل کالا قیمت حمل بار دریایی یا حمل هوایی را بدست آورید.

بیشتر بخوانید : فریت بار

3- زمان رسیدن بار

تحویل به موقع یکی از اهداف اصلی حمل و نقل کالا است. انتخاب صحیح اینکوترم نقش مهمی در زمان ارسال و تحویل بارهای شما و حفظ کنترل کالاهای شما را دارد. با انتخاب اینکوترمز درست و مناسب حمل و نقل شما می توانید حمل و نقل دریایی یا حمل و نقل هوایی و یا ترکیبی از این حالت ها را با حفظ زمان حمل و نقل و پایین نگه داشتن هزینه ، انتخاب کنید.

۴- انتخاب بیمه مناسب

انتخاب بیمه مناسب

خطرات ارسال کالا در سطح بین المللی بسته به اینکوترمی که انتخاب کرده اید به خریدار یا فروشنده مرتبط می شود. با انتخاب اینکوترم مناسب، می توانید ریسک های خسارت کالا را کاهش دهید.

هزینه های بیمه برای مناطق پرخطر به طور کلی بسیار زیاد است. با مشارکت یک شرکت حمل و نقل کالا، احتمالاً از نظر ریسک تصمیم درستی می گیرید که می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه اضافی شما برای پوشش بیمه شود. پس بهترین راه حل این است شرکت حمل و نقل بار شما را بیمه کند و شما این  ریسک را به آنان واگذار کنید.

۵- حالت حمل و نقل را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب شرایط حمل و نقل، نوع حمل و نقل خود را فراموش نکنید. در حالی که برخی از اینکوترم ها برای حمل و نقل دریایی یا حمل و نقل هوایی مناسب هستند. در برخی موارد، انتخاب نوع حمل بار نیز به دلیل گستردگی خدمات شرکت های حمل و نقل ارائه می شود.

برای هر کسب و کاری که به خدمات حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی نیاز دارد، اینکوترمز، تجارت بین المللی را برای خریدار و فروشنده شفاف می کند تا سطح مسئولیت خود را درک کند و همچنین از ایجاد اختلال، سو تفاهم و ابهام قراردادی جلوگیری کند. در حالت ایده آل، حمل کنندگان از همه اینکوترمزهای موجود مطلع هستند و تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین اینکوترمز را برای هر معامله انتخاب کنند. شرکت های حمل و نقل بار با تجربه مشاوره تخصصی را ارائه می دهند و در انتخاب بهترین اینکوترمز مورد نیاز شما کمک می کنند.

منبع: یونیورسال کارگو

لطفا به مطلب زیرامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *