جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حمل و نقل LCL [بهترین نوع حمل برای خرده بار]

حمل و نقل LCL [بهترین نوع حمل برای خرده بار]
  • دلایل استفاده از LCL به جای FCL چیست؟
  • هنگام ارسال محموله های LCL به چه نکاتی باید دقت کرد؟
  • چگونه می توان جریان نقدینگی خود را با راهکارهای حمل و نقل بهینه کرد؟

LCL چیست؟

برای اینکه بفهمیم lcl چیست بهتر است آن را به بیانی ساده تر توضیح بدهیم، lcl به حمل خرده بار گفته می‌شود که این نوع حمل و نقل را می توان “اشتراک کانتینر” در حمل دریایی نیز نامید، فروشندگان یا بازرگانان، که حمل کالاهایشان را بصورت LCL انجام می دهند، یک کانتینر را با دیگر واردکنندگان به اشتراک می‌گذارند.

LCL مخفف چیست؟

LCL مخفف Less than Container Load در حمل و نقل دریایی بین المللی است.

مزایای حمل و نقل به روش LCL

هزینه

انعطاف پذیری بیشتر

بازرگانان زمانی که مقدار کالاهای سفارش داده شده انها بسیار کم است باید همیشه حمل و نقل LCL را در نظر بگیرند. حالا شاید بپرسید  چرا؟

به عنوان مثال زمانی که مقدار سفارش برای پر کردن یک کانتینر 40 فوت بار (FCL = بار کانتینر کامل) بسیار کم است یا تامین کننده فقط می تواند بخشی از بار  سفارش داده شده را تحویل دهد از حمل و نقل LCL  استفاده باید کرد.

بیشتر بخوانید: فریت بار

حمل و نقل LCL در صورت عدم اطمینان از حجم فروش یا مشکلات تامین به خرده فروشان گزینه مناسبی است.

به عنوان مثال ، بسیاری از بازرگانان و تجار فقط فضای محدودی از کانتیر  را دارند و در صورت سفارش مقادیر زیادی کالا مجبور به خرید فضای بیشتر در کانتینر هستند. در چنین مواردی، سفارش تعداد کمتری از کالاها و سفارش مجدد در پارت های بعدی در صورت لزوم اغلب مقرون به صرفه است.

اگرچه هزینه حمل و نقل LCL برای هر کالا معمولاً بیشتر از FCL(یک کانتینر پر) است، اما این هزینه فقط برای  یک بار است. از طرف دیگر فضای کرایه شده از کانتینر اغلب هزینه های شما را در طولانی مدت افزایش می دهد.

همچنین می توان برای حمل و نقل کانتینر 20 فوت کوچکتر سفارش داد، اما شرکت های حمل و نقل سعی می کنند این اندازه کانتینر کوچکتر را در کشتی های خود به حداقل برسانند. دلیل آن هزینه حمل و نقل کاتینر ۲۰ فوت با ۴۰ فوت تقریبا یکی است، به همین دلیل یک کانتینر 20 فوت معمولاً تقریباً به اندازه برادر بزرگترش هزینه بردار است.

چالش اصلی در حمل و نقل LCL + راه حل آن

  • اکنون که دلایل استفاده از حمل و نقل LCL را بررسی کردیم، درک چالش هایی که هنگام اشتراک یک کانتینر با سایر واردکنندگان بوجود می آیند نیز به همان اندازه مهم است:
  • ادغام کالاهای مختلف، بازرسی کالا گمرک را کمی پیچیده تر می کند. که راه حل آن اسناد حمل و نقل صحیح و به سرعت  آماده باشد. در بهترین حالت، از یک راه حل دیجیتالی مستقیماً برای این مشکل استفاده کنید، که تمام قسمت‌های درگیر با این موضوع  داده های موجود مورد نیازشان را در مورد محموله های FCL را داده شود و دسترسی مستقیم به همه اسناد را یکجا امکان پذیر می کند.
    بسیاری از طرفین که در حمل و نقل LCL نقش دارند باید هماهنگ شود. ارتباط شفاف و سریع بین تأمین کنندگان، حمل کنندگان و فروشندگان، ترجیحاً از طریق یک کانال(پنل) صورت گیرد که به هماهنگی مسیر تحویل هر کالا کمک شایانی می کند.
  • در بندر ورود کالاهای واردکنندگان مختلف جدا نشده است و اغلب در مورد وضعیت فعلی شفافیتی وجود ندارد، که برنامه ریزی دقیق تحویل کالا را دشوار می کند. با این حال، اگر حمل کننده بار شما  رهگیری در هر لحظه را ارائه دهد، شما همیشه می توانید  ببینید که کالای شما در چه مکان است و چه زمانی آنها به انبار شما می رسند.

مدیریت ریسک و استفاده از فرصت ها در حمل و نقل LCL

روشهای مختلف حمل و نقل خطرات و همچنین فرصتهای مختص به خود را در پی دارد. برای فروشندگان، بازرگانان و تجار این به معنای بهبود روند مدیریت سفارش و در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی موجود است. علاوه بر این، لازم است که محاسبه شود که چه مقدار کالا در چه زمانی مورد نیاز است و این امر را با تامین کنندگان هماهنگ کنید. برای به حداقل رساندن هزینه ها، باید بررسی کنید که چه زمانی مسیر بار مورد نظر مطلوب ترین است و البته آیا ارزش حمل و نقل FCL را دارد یا اینکه حمل و نقل LCL منطقی تر است. 

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

تلفن: 02162015252

منبع: forto

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *