جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای مولتی کانادا؛ شرایط اخذ ویزای ۵ساله کانادا

کانادا، به‌عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای مهاجرت و گردشگری، هر ساله هزاران مسافر را به خود جذب می‌کند. اما یکی از محدودیت‌هایی که ممکن است در این مسیر برای برخی افراد به وجود آید، نیاز به درخواست مجدد ویزا برای هر بار سفر است. این مسئله می‌تواند باعث مشکلات و تأخیرهای زیادی برای افرادی شود که به طور مکرر به کانادا سفر می‌کنند.

اگر اعضای خانواده‌تان در کانادا ساکن هستند یا به هر دلیل دیگری نیاز دارید چندین بار در یک دوره زمانی به کانادا سفر کنید، برای هر بار سفر نیاز به یک ویزا خواهید داشت. اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که بدون داشتن اقامت دائم، چگونه می‌توانید برای چند سال مکرراً وارد کانادا شوید؟

 در این صورت، با ویزای مولتی کانادا (Canada Multiple Entry visa) شما می‌توانید تا به کانادا چندین بار وارد و از آن خارج شوید؛ بدون نیاز به درخواست مجدد ویزا. این ویزا برای مدت ۶ ماه در هر بار ورود به کانادا اعتبار دارد و تا ۱۰ سال اعتبار دارد.

ویزای مولتی کانادا یا ۵ساله چیست؟

دولت کانادا از سال ۲۰۱۵ ویزای مولتیپل کانادا را به‌منظور تسهیل ورود و خروج متقاضیان ویزای توریستی ارائه می‌کند. ویزای مولتیپل یا به‌اصطلاح مولتی کانادا یک ویزای ۵ساله است که به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به تمدید ویزا، تا زمان اعتبار پاسپورت خود، به کانادا سفرکرده و حداکثر ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشید. دو گروه اصلی از متقاضیان مشمول اخذ این ویزا هستند.

گروه اولی که این ویزا برای آن‌ها صادر می‌شود، افرادی هستند که به دلایلی توسط کنسولگری، به‌صورت مداوم به کانادا سفر می‌کنند. گروه دوم، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ مسن و بازنشسته‌ای هستند که قبلاً از طریق فرزندانشان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده‌اند. اما نگران نباشید! در حال حاضر، افراد خارج از این دو گروه نیز می‌توانند برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا اقدام کنند.

ویزای مولتیپل کانادا که به‌عنوان ویزای توریستی نیز شناخته می‌شود، به شما امکان می‌دهد تا به مدت حداکثر ۶ ماه در کانادا اقامت کرده و به دلایل مختلف مانند گردشگری، دیدار خانواده، شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی، یا حتی ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت study permit به این کشور وارد شوید. ازاین‌رو، با داشتن ویزای مولتیپل کانادا، شما می‌توانید در طول یک دوره چند ساله، بارها و با اهدافی متفاوت، به کانادا وارد و در آن اقامت داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای مولتی انتری کانادا

اگر می‌خواهید برای ویزای مولتیپل کانادا اقدام کنید، باید از طریق ارائه مدارک و اطلاعات موردنیاز به آفیسر پرونده اثبات کنید که شما واجد شرایط اخذ این ویزا هستید و برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا صلاحیت دارید. شرایط عمومی اخذ ویزای توریستی کانادا برای هر متقاضی:

  • اثبات خروج از کانادا قبل از پایان مدت اعتبار ویزا (۶ ماه)
  • اثبات تمکن مالی
  • نداشتن هیچ نوع نیتی برای کار یا تحصیل در کانادا
  • پوشش هزینه‌های اعضای خانواده (در صورت همراهی در سفر)
  • مطابقت هدف سفر با ویزای دریافتی
  • نداشتن سابقه جرم و کیفری
  • تهیه و ارائه تمام مدارک موردنیاز برای ویزای کانادا به‌صورت کامل و دقیق
  • احراز سلامت روحی و جسمی و در صورت لزوم، انجام آزمایشات پزشکی موردنیاز

پس از آشنایی با شرایط ویزای مولتی کانادا، برای اطلاع از مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا و نکات کلیدی در این فرآیند، بیشتر بخوانید

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا

به‌منظور دریافت ویزای مولتیپل کانادا، بسته به شرایط فردی شما، باید مدارک زیر را آماده و ارائه دهید و توجه داشته باشید، برای اخذ ویزای مولتی کانادا، نیاز به ترجمه این مدارک به یکی از زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) خواهید داشت.

  • پاسپورت معتبر، شناسنامه، سند ازدواج در صورت وجود
  • دو قطعه عکس جدید
  • تکمیل و امضا فرم درخواست (Application Form)
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی Family information
  • تمکن مالی
  • فیش حقوقی و گواهی اشتغال
  • در صورت نیاز، گزارش معاینه پزشکی
  • بلیت رفت‌وبرگشت و رزرو هتل
  • در صورت وجود، دعوت‌نامه
  • نسخه کپی برنامه سفر و یا بلیت رفت‌وبرگشت
  • در صورت لزوم، Police Clearance یا سوءپیشینه

با مراجعه به سایت رسمی IRCC به آدرس cic.gc.ca، می‌توانید اطلاعات دقیق درباره مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا را نیز به دست آورید.

همچنین، توجه به این نکته ضروری است که پروسه دریافت ویزای کانادا ممکن است بین ۲ هفته تا ۳ ماه طول بکشد تا مراحل مختلف از جمله تکمیل پرونده، دریافت مدارک موردنیاز و صدور ویزا توسط سفارت کانادا به اتمام برسد؛ بنابراین ارائه پاسپورتی که حداقل ۱ سال دیگر از تاریخ اعتبار آن باقی‌مانده باشد، ضروری است. این نکته در تأخیر در فرایند دریافت ویزا یا احتمال عدم‌پذیرش درخواست شما در صورت اعتبار کمتر از حد نیاز پاسپورت، تأثیر مستقیم دارد.

هزینه ویزای مولتی کانادا

هزینه ویزای مولتی کانادا

هزینه‌های اخذ این ویزای توریستی کانادا به طور معمول شامل:

  • هزینه‌های اداری برای تشکیل پرونده
  • هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک در دفاتر VAC کانادا
  • برای ایرانیان عمدتاً هزینه مسافرت به کشورهای همسایه برای مراجعه به دفاتر VAC کانادا نیز اضافه می‌شود.

درصورتی‌که قصد داشته باشید به‌صورت فردی برای درخواست ویزای کانادا اقدام کنید، باید هزینه درخواست ویزا به مبلغ ۱۰۰ دلار کانادا و هزینه انگشت‌نگاری به مبلغ ۸۵ دلار کانادا را پرداخت کنید. به‌طورکلی، هر متقاضی باید مجموعاً ۱۸۵ دلار کانادا را به‌صورت آنلاین و با استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی معتبر به سفارت کانادا پرداخت کند.

اگر قصد دارید به‌صورت خانوادگی برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا اقدام کنید، هزینه ویزا حداکثر برای کل خانواده ۵۰۰ دلار کانادا و هزینه انگشت‌نگاری در مجموع ۱۷۰ دلار کانادا خواهد بود.

توجه داشته باشید، باتوجه‌به قوانین جدید مهاجرتی کانادا، درخواست‌های ویزا برای اتباع ایرانی تغییر کرده است. به‌جای صدور ویزای سینگل و یا یکبار ورود، اکنون فقط ویزای مولتیپل یا ۵ساله برای ایرانیان صادر می‌شود. البته در موارد خاص، همچنان امکان درخواست ویزای سینگل یا دو بار ورود برای اتباع نیز وجود دارد.

در آخر

با ویزای مولتی کانادا، شما دیگر نیازی به درخواست ویزای جدید برای هر سفر ندارید. این امر به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت مداوم و بدون مشکلات اداری، با اهدافی مانند شرکت در دوره‌های آموزش، تحقیقات یا دیدار با خانواده و دوستان به کانادا سفر کنید.

باتوجه‌به این امکان، معمولاً افراد در هر سفر وسایل زیادی را با خود همراه خواهند داشت. چرا که در طول مدت ۶ ماه اقامت خود با ویزای مولتی کانادا، نیاز به لوازم شخصی، کتاب‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی و سایر اشیا موردنیازشان را خواهند داشت.

شرکت بازرگانی همراه دژ با تخصص در حمل‌ونقل هوایی بار کوچک و بزرگ و با داشتن مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به حمل بار شما از محل موردنظرتان به مقصدتان در کانادا خواهد کرد.

با انتخاب خدمات فریت‌ بار به کانادا همراه دژ، نیازی به تحمل هزینه‌های اضافی حمل‌ونقل وسایل در سفرها ندارید و می‌توانید با آسانی اضافه‌بار خود را از این طریق به مقصدتان در کانادا ارسال کنید.

سؤالات متداول

اعتبار ویزای مولتیپل کانادا چقدر است؟

ویزای توریستی مولتیپل کانادا برای ایرانیان عموماً به‌صورت ویزای ۵ساله صادر می‌شود؛ اما در حقیقت حداکثر ۱۰ سال و یا یک ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت اعتبار دارد.

با ویزای مولتی کانادا به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟

مکزیک، کوبا، باهاما، جمهوری دومینیکن، سن مارتن، آروبا، کوراسائو، آنتیگوا و باربودا، انگلستان (فقط به مدت ۲۴ ساعت)، مقدونیه، گرجستان، عمان، قطر (از طریق E visa)

آیا با ویزای مولتی کانادا می‌توان اقامت گرفت؟

ویزای توریستی مولتیپل کانادا به طور مستقیم قابل‌تبدیل به ویزای اقامت دائم نیست و این موضوع در قانون مهاجرت کانادا تعریف نشده است.

آیا با ویزای مولتی کانادا می‌توان کار کرد؟

ویزای توریستی مولتیپل کانادا امکان کارکردن در این کشور را به شما نمی‌دهد. اگر قصد دارید در کانادا کار کنید، باید برای دریافت ویزای کار اقدام کنید.

لطفا به مطلب زیرامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *