جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آسان ترین راه حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد مهاجرت دارند است. خرید وسایل زندگی در ابتدای مهاجرت از نظر اقتصادی بسیار سخت است و باتوجه به افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر تقاضا برای جابه‌جایی اثاث منزل در بین مهاجران افزایش چشمگیری داشته است. فریت بار گزینه‌هایی است که مخصوصاً موردتوجه دانشجویان و افرادی که قصد مهاجرت دارند قرار گرفته است.

برای حمل وسایل به خارج از کشور روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط مالی و نوع بار می‌توان بهترین روش برای حمل بار را انتخاب کرد. انتقال اسباب و اثاثیه به خارج از کشور مانند ارسال هر وسیله‌ی دیگری از طریق راه‌های آبی، زمینی و هوایی صورت می‌گیرد که در ادامه به طور مختصر به شرح هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

روش‌های حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

ایران به دلیل داشتن مرزهای دریایی و زمینی گسترده و فرودگاه‌های بین‌المللی و بزرگ، امکان ارسال بار به صورت هوایی هوایی، زمینی و دریایی را دارد. حمل اثاثیه منزل نیز با هر سه این روش‌ها ممکن است.

1_ روش هوایی: حمل هوایی وسایل به‌خاطر سرعت بالا می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ اما باید در نظر داشت که این سرعت بالا هزینه‌ی بالایی نیز در پی دارد، در نتیجه حمل هوایی برای وسایل با وزن کم توصیه می‌شود. اگر مشکلی برای هزینه وجود ندارد حمل هوایی راحت‌ترین روش است.

2_ روش زمینی: این روش برای ارسال وسایل به کشورهای اروپایی کاربر دارد و این فرایند از طریق مرزهای شمال غربی کشور مانند مرز بازرگان انجام می‌گیرد.

3_ روش دریایی: حمل اثاث با روش دریایی از تمامی بندر‌های جنوبی مانند خرمشهر، امام خمینی، بندرعباس، بندر بوشهر و بندر چابهار و … انجام می‌گیرد.

مراحل حمل وسایل منزل به خارج از کشور

پس از انتخاب روش حمل باید طبق مراحل زیر پیش رفت.

آماده‌سازی لیست بسته‌بندی پیش از ارسال بار به خارج از کشور

در این مرحله باید لیست کاملی از تمامی اقلام تهیه شود، علاوه بر شماره‌گذاری دقیق کالاها و ترجمه به زبان کشور مقصد باید لیستی مشابه و دقیق نیز تهیه و به گمرک ارائه شود.

انجام امور سم‌پاشی و صدور گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی

طبق قوانین ترخیص کالا در کل دنیا برای جابه‌جایی وسایل به‌ویژه بسته‌بندی‌های چوب خام، پالت و سایر مصنوعات چوبی سم‌پاشی در مبدأ اجباری است، بعد از سم‌پاشی گواهی توسط شرکت‌های معتبر دفع آفات نباتی در این  جهت صادر می‌گردد؛ اگر این فرایند انجام نشود فرد متحمل پرداخت جریمه‌های سنگین و هزینه بالای قرنطینه وسایل و سم‌پاشی در مقصد می‌شود.

بارگیری و ارسال بار به گمرک جهت حمل به خارج از کشور

مرحله بعدی ارسال وسایل، بارگیری در گمرک است. انجام این کار نیاز به هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی دارد.

بازرسی گمرکی و فرودگاهی

در این مرحله تشریفات گمرکی اجرا می‌شود، توجه داشته باشید که چندین مرحله بازرسی انجام می‌شود که مهم‌ترین مرحله توسط سگ‌های مواد‌ یاب صورت می‌گیرد، اما پس از بررسی توسط سگ‌های موادیاب بار دوباره به داخل کانتینر برگشت داده می‌شود و مجدد پلمب می‌شود و تا رسیدن به مقصد به‌ هیچ‌ عنوان مجدد باز نخواهد شد. بارها از طریق اسکن‌های x-ray جهت بررسی بیشتر در فرودگاه‌ها و گمرک‌ها چندین بار مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

صدور بیمه‌نامه‌ی معتبر و جامع برای ارسال وسایل منزل به خارج

یکی دیگر از مراحل اسباب‌کشی منزل به خارج از کشور اخذ بیمه‌نامه‌ای معتبر و جامع است؛ چراکه پشتیبانی از اسباب و اموال در برابر خطرات و حوادث باربری و جاده‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

آسان‌ترین راه برای حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

کشورهای ترکیه و آلمان از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان است. خطوط مختلف پروازی به این کشورها هم وجود دارد که کار راحت می‌کند. البته ارسال بار منزل به خارج از کشور کار ساده ای نیست و باید همه جوانب امر رعایت شود. چرا که هدف نهایی شما کمتر کردن هزینه مهاجرت است؛ پس هزینه‌سازی به خاطر اشتباهات سهوی قابل پذیرش نیست. شرکت حمل و نقل بین المللی همراه دژ ایرانیان با تجربه ارسال انواع بارهای سنگین و سبک، به همه مواردی که باید در این زمینه رعایت شود آگاهی دارد و می‌تواند مطمئن‌ترین و آسان‌ترین راه شما برای به مقصد رساندن وسایل منزل شما باشد. سعی کردیم در این مقاله به توضیح مختصری از روند آنچه در اسباب‌کشی به خارج از کشور اتفاق می‌افتد بپردازیم. به یاد داشته باشید در این پروسه بهره گیر از افراد و تیم‌های متخصص می‌تواند راه را برای شما هموار کند.

سوالات متداول

آیا هنگام بازرسی وسایل، آنها آسیب می‌بینند؟

آسیب‌دیدن بار ممکن است به علت بسته‌بندی ضعیف در طول فریت بار اتفاق بیفتد. اگر بار به درستی بسته‌بندی شده باشد در پروسه حمل آسیب نخواهد دید.

هزینه ارسال از گمرک به منزل چقدر است؟

تحویل بار به گمرک و ارسال تا خانه به عهده مشتری است که قیمت بسته به شهر و کشور مقصد متفاوت است.

زمان و هزینه‌ی تقربی حمل و نقل وسایل چقدر است؟

زمان و هزینه هر دو به میزان بار مسافت تا کشور مقصد و شرایط گمرکی مبدأ و مقصد و … بستگی دارد. پاسخ به این سوال قبل از بررسی کامل شرایط شما ممکن نیست.

تفاوت حمل هوایی و زمینی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت سرعت و هزینه بالاتر حمل هوایی است. نوع بسته‌بندی نیز متفاوت است. در روش زمینی و دریایی وسایل داخل کانتینر بارگیری می‌شوند؛ اما در بسته ‏بندی بار هوایی وسایل روی پالت‌های چوبی بارگیر می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *