فریت بار به استرالیا

فریت بار چیست؟

فریت بار یک روش حمل و نقل خارجی است و معمولاً برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانند وسایل و لوازم مورد نیاز خود را به کشور مقصد ارسال کنند. این نوع ارسال بار برای مقاصد شخصی انجام می‌گیرد و ماهیت تجاری ندارد.

 

این خدمات برای مسافران، دانشجویان یا بازرگان‌ها و فعالان در حوزه‌های صنعت و کشاورزی نیز مفید خواهد بود. در صورتی‌ که می‌خواهید کالای شخصی، تجاری، نمایشگاهی و یا نمونه را به شهرهای استرالیا ارسال کنید، با شرکت های بین‏ المللی حمل و نقل تماس بگیرید و از کارشناسان متخصص مشاوره‌های لازم را در خصوص فریت بار به استرالیا دریافت کنید. در ادامه برای اطلاعات بیشتر درباره فرایند ارسال لوازم و کالا به استرالیا با ما همراه باشید.

فریت بار مسافری و لوازم شخصی به استرالیا

همان گونه که مطلع هستید هزینه اضافه‌بار مسافری هنگام پرواز بسیار زیاد بوده و علاوه بر این وسایل و لوازم منزل به مقدار زیاد را نمی‌توان از سالن مسافری فرودگاه به همراه خود به مقصد برد. بهترین راه استفاده از فریت بار مسافری از طریق شرکت‌های حمل هوایی است. فریت بار امکان حمل هوایی لوازم منزل را به شما خواهد داد تا مقدار زیادی از وسایل شخصی و خانگی خود را با ارائه بلیت و پاسپورت به گمرک پایانه صادراتی بار به کشور استرالیا حمل کنید.

 

شرکت بازرگانی بین المللی همراه دژ ایرانیان با داشتن پروانه فعالیت خدمات بار هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری آماده ارائه مشاوره به شما مسافر گران‌قدر و همچنین حمل لوازم شما از درب منزل به فرودگاه امام خمینی و انجام تمامی مراحل بارنامه و تشریفات گمرکی تا ارسال بار به مقصد همراه شما خواهد بود.

مدارک لازم برای فریت بار مسافری به استرالیا

فریت بار تجاری به استرالیا​​

شما بازرگان محترم و یا فعال در حوزه‌های مختلف صنعت که بازار کالای خود را در کشور استرالیا پیدا کرده‌اید و قصد ارسال بار یا صادرات به استرالیا را دارید، برای انجام تمامی مراحل فریت بار به استرالیا از درب کارخانه یا شرکت به فرودگاه امام خمینی و سپس بسته‌بندی، تشریفات گمرکی و صدور بارنامه نیاز به همکاری با کارشناسان مجرب دارید.

قوانین انبارداری در کشورهای مختلف تابع قوانین شرکتی و کشوری مقصد است و ممکن است با قوانین داخلی کاملاً تفاوت داشته باشد. این مسئله در مورد کشور استرالیا نیز صادق است. به همین خاطر ضروری است که قبل از ارسال کالای مسافری خود به‌ صورت هوایی از قوانین انبارداری و فرودگاهی در فرودگاه مقصد مطلع گردید.

مدارک لازم برای فریت بار تجاری به استرالیا

تمام کالاهای وارداتی به استرالیا باید از مرز ترخیص شوند و هزینه‌‌های ترخیص، عوارض گمرک، مالیات کالا، خدمات جی‌اس‌تی و سایر خدمات واردات کالا به استرالیا بستگی به نوع و ارزش آن‌ها دارد. واردات برخی کالاها به استرالیا ممنوع است. برای مثال اگر کالاها حاوی مواد شیمیایی صنعتی باشند مانند لوازم آرایشی، حلال‌ها، پلاستیک، جوهر، چسب شیشه‌ای، مواد شیمیایی فتوکپی و پرینت، رنگ، محصولات پاک‌کننده خانگی و لوازم بهداشتی آرایشی باید کالای تجاری خود را در سیستم (NICNAS) ثبت کنید و هزینه ثبت آن را هم بپردازید.

فریت بار نمایشگاهی به استرالیا

اگر تولیدکننده یک محصول صنعتی و یا یک اثر هنری هستید و قصد حضور در نمایشگاه‌های موردنظر در استرالیا را دارید، شرکت همراه دژ ایرانیان آماده انجام تمامی مراحل فریت بار نمایشگاهی به شهر مقصد است.

مدارک لازم برای فریت بار نمایشگاهی

پروانه یا جواز گمرکی کالای نمایشگاهی

مدارک احراز هویت

مراحل فریت بار به استرالیا

دریافت مشاوره از متخصص و هماهنگی‌های لازم

حمل بار از منزل، کارخانه، محل تولید، یا شرکت به پایانه صادراتی بار فرودگاه امام خمینی

بسته‌بندی کالا در صورت نیاز(بسته‌بندی بار باید منطبق بر استانداردهای شرکت هواپیمایی باشد)

ارائه مدارک موردنیاز گمرک و تنظیم فرم‌های مربوطه(مسافری یا تجاری) و ارائه آن به گمرک

توزین کالا

صدور بارنامه، رزرو بار و تسویه حساب هزینه‌های مالی

بازرسی کالا توسط حراست پایانه صادرات بار فرودگاه امام خمینی

 

در این مرحله کالای شما پذیرش نهایی گردیده و در انتظار برای بارگیری در ظروف بار هواپیمایی و سر انجام ارسال به مقصد یعنی کشور استرالیا است.

 

فریت بار مرجوعی به استرالیا

کالای مرجوعی کالایی وارداتی است که قبل از ترخیص از گمرک برای ورود قطعی یا موقت به دلیل مغایر بودن با قوانین گمرکی و یا انصراف گیرنده با دلایل موجه، اجازه ورود به داخل کشور را نیافته و به کشور صادرکننده عودت داده می‌شود. همراه دژ ایرانیان این امکان را برای شما صاحب کالای مرجوعی فراهم نموده است تا کالای مذکور را به شهر موردنظر شما در استرالیا بارنامه و ارسال کند.

مدارک لازم برای فریت بار مرجوعی

پروانه یا جواز گمرکی
مدارک احراز هویت

هزینه فریت بار به استرالیا به صورت هوایی

هزینه حمل بار به استرالیا به موارد متعددی مانند وزن، حجم، ماهیت و شهر موردنظر شما بستگی دارد. به طور مثال بارهای ارسالی به کشور استرالیا در دسته‌بندی‌های زیر، به لحاظ درج در بارنامه، تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • ۴۵ کیلو گرم
  • ۱۰۰ کیلو گرم
  • ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلو گرم
  • ۳۰۰ کیلو گرم به بالا

همچنین شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی نیز نرخ حمل متفاوتی با یکدیگر دارند. همراه دژ  مناسب‌ترین نرخ و مطمئن‌ترین خطوط هواپیمائی را برای فریت بار شما پیشنهاد خواهد داد.

برای ارسال بار .

درباره استرالیا چه می‌دانیم؟

استرالیا، کوچک‌ترین قاره جهان و یکی از بزرگ‌ترین کشورهای زمین است که بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند در نیمکره جنوبی قرار دارد. پایتخت استرالیا کانبرا است که در جنوب شرقی بین مراکز بزرگ‌تر و مهم اقتصادی و فرهنگی سیدنی و ملبورن واقع شده است.

سرزمین اصلی استرالیا از غرب به شرق به مدت نزدیک ۴۰۰۰ کیلومتر و از شبه‌جزیره کیپ یورک در شمال شرقی تا دماغه  ویلسونز در جنوب شرقی برای نزدیک به ۳۲۰۰ کیلومتر امتداد دارد.

استرالیا از اندونزی به شمال غربی توسط دریاهای تیمور و آرافورا، از پاپوآ گینه‌نو به شمال شرق توسط دریای مرجان و تنگه تورس، از قلمرو جزایر دریای مرجانی توسط دیواره مرجانی بزرگ، از نیوزلند به جنوب شرقی توسط دریای مرجانی جدا شده است.

مهاجرت یکی از ویژگی‌های حیاتی تاریخ و هویت ملی استرالیا است. از سال ۱۷۸۸، میلیون‌ها نفر به دنبال ثروت، فرصت و آزادی به استرالیا سفرکرده‌اند. آنها با کشتی بخار و لاینر آمدند تا اینکه در دهه ۱۹۷۰ هواپیما به‌عنوان وسیله اصلی سفرهای طولانی مدت شناخته شد.

مهم‌ترین شهرها و پایتخت استرالیا کجاست؟

شهر کانبرا، قلمرو پایتختی استرالیا، توسط معمار آمریکایی والتر برلی گریفین، طراحی شد و اکثر توسعه شهرها پس از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد. این شهر میزبان معماری افسانه‌ای و مناطق سبز بزرگ با جمعیت آن ۳۰۸۰۸۶ نفر است.

سیدنی، مرکز نیو ساوت ولز، استرالیاست. این شهر قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهر استرالیا با جمعیتی حدود ۴ میلیون نفر است. سیدنی در اطراف یک بندر بزرگ ساخته شده است و میزبان بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و همچنین تعدادی سواحل، خلیج و چند پارک ملی است.

ملبورن، مرکز ویکتوریا، دومین شهر بزرگ استرالیا است. ملبورن در ابتدا توسط چراگاه‌ها سکنی گزیده بود که جان بتمن اولین نفر بود. ویکتوریا که در اصل بخشی از نیو ساوت ولز محسوب می‌شد، در سال ۱۸۵۱ به‌عنوان یک مستعمره جداگانه تأسیس شد.

آدلاید مرکز استرالیای جنوبی، شهری متمدن و آرام است که حدود یک میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر به دو بخش آدلاید و آدلاید شمالی تقسیم می‌شود که توسط رودخانه تورنس از هم جدا می‌شود.

در ادامه با فرودگاه های شاخص کشور استرالیا آشنا شوید:

 

فرودگاه بین‌المللی سیدنی SYD

در سال 1919 فرودگاه سیدنی یا فرودگاه کینگزفرد اسمیت(Sydney International Airport) فرودگاهی بین‌المللی در ۸ کیلومتری جنوب مرکز این شهر تأسیس شد. گردشگران و تجار بین‌المللی زیادی برای سفر به استرالیا از این فرودگاه استفاده می‌کنند به همین جهت فرودگاه سیدنی امکانات مدرن زیادی برای جلب رضایت این حجم از مسافر را دارد. این فرودگاه با جابه‌جایی حدود ۴۲ میلیون مسافر در سال پررفت‌وآمدترین فرودگاه استرالیا است. فرودگاه سیدنی ۷ ترمینال برای حمل بار و کالا دارد، در سال ۲۰۰۷ حدود ۴۷۰ هزار تن بار برای جابه‌جایی به این فرودگاه منتقل شد. برخی امکانات فرودگاه سیدنی به این شرح است:

فرودگاه ملبورن MEL

شهر ملبورن دومین شهر پرجمعیت و شلوغ استرالیا بعد از سیدنی است. این شهر بیش از 3.6 میلیون نفر جمعیت دارد و به‌عنوان پایتخت ورزش و فرهنگ استرالیا شناخته شده است. فرودگاه تولامارین ملبورن(Melbourne Tullamarine) اولین فرودگاه بین‌المللی ملبورن است. در سال ۲۰۰۴ میلادی فرودگاه ملبورن به‌عنوان اولین فرودگاه در تاریخ فرودگاه‌های استرالیا، گواهی‌نامه‌ی ایزو ۱۴۰۰۱ دریافت کرد و به‌عنوان بهترین و استانداردترین فرودگاه دنیا از نظر سیستم‌های محیطی و ارائه‌ی بهترین محیط فرودگاهی، نام و آوازه پیدا کرد. امکانات فرودگاه ملبورن به این شرح است:

  • ۴ ترمینال مجزا
  • خدمات پستی
  • امکانات مراقبت از نوزاد
  • اسکان
  • حمام
  • خدمات درمانی

فرودگاه آدلاید ADL

فرودگاه آدلاید پنجمین فرودگاه شلوغ استرالیا است که در سال ۲۰۱۹ به ۸.۵ میلیون مسافر خدمت‌رسانی کرده است. این فرودگاه در مجاورت ساحل غربی واقع شده که تقریباً ۶ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. در سال ۱۹۲۱ اولین فرودگاه برای اولین‌بار در آدلاید ساخته شد. برخی از امکانات فرودگاه آدلاید را به‌صورت مختصر در اینجا مشاهده می‌کنید:

  • خدمات درمانی
  • امکانات مراقبت از نوزاد
  • صرافی

نکات پایانی

ضروری است حداقل یک ماه تا دوهفته قبل از تصمیم ارسال بار به استرالیا با شرکت حمل هوایی همراه دژ ایرانیان تماس گرفته و اطلاعات کامل را از کارکنان بخش صادرات ما دریافت کنید. گمرک فرودگاه امام خمینی روزهای پنج‌شنبه، جمعه و تعطیل رسمی، تعطیل است.

قیمت فریت بار به استرالیا چقدر است؟

قیمت حمل بار هوایی خارجی به موارد متعددی مثل وزن، حجم، ماهیت و شهر موردنظر بستگی دارد. همچنین شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی نیز نرخ متفاوتی برای هزینه حمل بار به شهرهای مختلف استرالیا دارند.

مدت زمان ارسال بار هوایی به استرالیا چقدر است؟

خدمات فریت بار به استرالیا توسط شرکت همراه دژ ایرانیان حدود ۳ تا ۵ روز کاری زمان می‏برد.