جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اکسپرس اینتری کانادا؛ محبوب‌ترین راه مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا به‌عنوان یکی از کشورهای پهناور و توسعه‌یافته با فرصت‌های شغلی متعدد، معمولاً یکی از اهداف برای افرادی بوده که به دنبال فرصت‌های شغلی و زندگی بهتر در خارج از کشورمان هستند. باتوجه‌به پیرشدن جمعیت و کمبود نیروی کار جوان در کانادا، دولت فدرال این کشور اقدامات قابل‌توجهی را برای جذب نیروی کار ماهر از سراسر جهان انجام داده است. در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا، سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری است و به دلایل متعددی برای ایرانیان جذابیت دارد.

این روش به شما اجازه می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت دائم در کانادا را به دست آورید و در مقایسه با سایر روش‌های مهاجرت، مدت‌زمان پروسه مهاجرت بسیار کوتاه‌تر است. برنامه اکسپرس اینتری کانادا، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا و دریافت ویزای کانادا، به افراد متقاضی فرصتی عالی برای ورود به این کشور داده است. این برنامه بر اساس یک سیستم امتیازدهی کارآمد عمل می‌کند و به افراد با مهارت‌ها و توانایی‌های بالا، امکان مهاجرت و اقامت در کانادا را می‌دهد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت برنامه اکسپرس اینتری، فرصت‌های شغلی فراوان در کانادا است و فرصتی برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا ایجاد می‌کند تا با استفاده از این برنامه، به‌صورت قانونی و با امتیازات دریافتی، به بازار کار کانادا وارد شده و زندگی بهتری را شروع کنند.

اکسپرس اینتری Express Entry کانادا چیست؟

اکسپرس اینتری Express Entry کانادا چیست؟

اکسپرس اینتری کانادا، برنامه‌ای سریع و بر مبنای رقابت، برای مهاجرت به کانادا است که توسط اداره مهاجرت کانادا در سال ۲۰۱۵ وضع شد. این برنامه، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مهاجرتی در جهان است و به طور آنلاین نیروی کار ماهر را از سراسر جهان به کانادا جذب می‌کند. متقاضیانی که واجدالشرایط آن باشند، در عرض چند ماه می‌توانند به همراه اعضای خانواده‌شان، به کانادا مهاجرت و اقامت دائم دریافت کنند.

تمامی متقاضیانی که شرایط لازم را برای اقدام مهاجرتی با Express Entry داشته باشند، در مقایسه با یکدیگر رتبه‌بندی می‌شوند و دولت کانادا متقاضیانی که رتبه بالاتری دارند را برای دریافت اقامت دائم دعوت می‌کند. در این روش برای ارزیابی و رتبه‌بندی متقاضیان، کانادا از سیستم رتبه‌بندی CRS یا همان Comprehensive Ranking System استفاده می‌کند؛ بنابراین، برای داشتن فرصت بالا برای دریافت اقامت دائم، شما باید تلاش کنید امتیاز حداکثری را در معیارهای مختلفی مانند سن، تحصیلات، سابقه شغلی، زبان و دیگر عوامل به دست آورید.

کانادا به طور سالانه تعداد زیادی از نیروی کار ماهر را از طریق برنامه اکسپرس انتری به خود جذب می‌کند. در سال‌های اخیر، کانادا سقفی برای صدور دعوت‌نامه‌ها در هر سال تعیین کرده است و این سقف به تعداد بالایی از متقاضیان فرصت می‌دهد تا بتوانند از طریق این برنامه اقامت دائم در کانادا را به دست آورند.

شرایط اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا

شرایط اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا

برنامه اکسپرس اینتری کانادا، به مهاجران علاقه‌مند از طریق چهار برنامه اصلی و مهم برای ورود به بازار کار و اقامت در کانادا، فرصت فراهم می‌کند. این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

برنامه اسکیل ورکر (نیروی کار ماهر)  Federal Skilled Worker Class

افرادی که حداقل یک سال تجربه کاری در خارج از کانادا دارند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند. داشتن تجربه کاری در یک حوزه مشخص، مدرک تحصیلی مرتبط با شغل، مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی بالا از جمله شرایط موردنیاز برای این برنامه است.

برنامه اسکیل ترید (نیروی کار ماهر فنی)  Federal Skilled Trades Program

این برنامه برای افرادی است که حداقل دو سال سابقه کار به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت در یک حرفه فنی مشخص دارند و همچنین دارای جاب افر کانادا هستند. لیست حرفه‌های مورد قبول برنامه FSTP در لیست کدهای شغلی کانادا (National Occupational Classification – NOC) قرار داده شده است. مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی بالا نیز از الزامات اولیه این برنامه است.

Canadian Experience Class

برنامه تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class

این برنامه برای افرادی است که حداقل یک سال تجربه کاری در کانادا در سه سال گذشته دارند و اقامت موقت این کشور را داشته و هدف آن‌ها دریافت اقامت دائم در کانادا هستند، استفاده می‌شود. داشتن مهارت‌های زبان از الزامات این برنامه است و معمولاً دانشجویانی که در کانادا زندگی و تحصیل کرده‌اند، از طریق این برنامه مهاجرتی اقدام می‌کنند.

برنامه مهاجرت استانی کانادا Provincial Nominee Programs (PNP)

 برنامه‌هایی هستند که به‌وسیله آن ایالت‌ها و مناطق مختلف کانادا مجوز می‌گیرند تا به‌صورت مستقل نیروی کار موردنیاز خود را جذب کنند. این برنامه‌ها به ایالت‌ها اجازه می‌دهند تا نیروهای کار ماهر و توانمند را بر اساس نیازهای خاص خود جذب کنند و به آن‌ها اقامت دائم در استان مربوطه را بدهند. هر ایالت کانادا بر اساس شرایط خاص خود، اقدام به پذیرش افراد از کشورهای مختلف می‌کند. این شرایط نیازهای حرفه‌ای، تحصیلی، مهارت زبانی، سرمایه و سایر عوامل می‌باشد. برای شرکت در برنامه PNP یک استان، ابتدا باید در بانک شغلی آن استان ثبت‌نام کنید و سپس از طریق برنامه‌های گزینشی استانی برای دریافت اقامت دائم کانادا تلاش کنید.

معاینات پزشکی و سوابق کیفری در تمامی برنامه‌های اکسپرس انتری از طریق دولت کانادا بررسی خواهد شد.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در اکسپرس انتری کانادا

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در اکسپرس انتری کانادا

مدارکی که درخواست‌دهندگان برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای مهاجرت نیاز دارند، عبارت‌اند از:

  • مدارک هویتی: شناسنامه، پاسپورت، کارت پایان خدمت، سند ازدواج، کارت ملی و عکس.
  • نتیجه آزمون زبان: برای اثبات تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه، می‌توانید آزمون‌هایی مانند تافل، آیلتس یا CELPIP را انجام دهید. (حداقل نمره آیلتس ۶ الزامی است.)
  • مدرک تحصیلی معتبر: برای تشخیص معادل مدرک تحصیلی خود با سیستم آموزشی کانادا، می‌توانید مدارک خود را به مؤسسه ES (مؤسسه ترجمه و ارزیابی شایستگی‌های تحصیلی) ارسال کنید.
  • گواهینامه دوره‌های آموزشی
  • رزومه و سوابق کاری
  • نامه تمکن مالی

همچنین، داشتن مدارکی مانند دعوت‌نامه برنامه‌های استانی و مدرک جاب‌آفر از کارفرمای معتبر کانادایی نیز می‌تواند به افزایش امتیاز شما در فرآیند انتخاب برنامه اکسپرس اینتری کمک کند.

مراحل مهاجرت با اکسپرس انتری کانادا

در مقایسه با برخی برنامه‌های مهاجرتی دیگر که ممکن است شامل مراحل طولانی و پیچیده‌تری باشند، برنامه اکسپرس اینتری از جمله برنامه‌های سریع در جذب مهاجران به کانادا است. در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا با آدرس  canada.ca شما می‌توانید پروفایل اکسپرس انتری خود را ایجاد کنید و مراحل اصلی برنامه را آغاز کنید.

  • در مرحله اول، شرایط و رزومه شما بررسی می‌شود تا به شما برنامه مهاجرتی مناسبی پیشنهاد شود.
  • در مرحله دوم، امتیاز شما محاسبه می‌شود و حداقل امتیاز برای دعوت به مرحله بعدی تعیین می‌شود.
  • در مرحله سوم، شما باید مدارک موردنیاز را آماده کنید.
  • مرحله چهارم شامل تکمیل پروفایل شما و دریافت امتیاز CRS است.
  • در نهایت، در صورت داشتن امتیاز بالا، شما دعوت‌نامه مهاجرت را دریافت خواهید کرد و می‌توانید درخواست خود را ارسال کنید.
خدمات شرکت همراه دژ ایرانیان برای مهاجرت به کانادا

خدمات شرکت همراه دژ ایرانیان برای مهاجرت به کانادا

اکسپرس اینتری کانادا به شما فرصتی برای اقامت و ساخت یک زندگی بهتر و پایدار در یکی از کشورهای پیشرفته دنیا را خواهد داد. اما در پروسه مهاجرت به این کشور، ارسال لوازم منزل به کانادا و لوازم شخصی از مراحل مهم و طاقت‌فرسای سفر و مهاجرت به کانادا خواهد بود. با خدمات ارسال بار همراه دژ ایرانیان و فریت‌بار به کانادای این شرکت، در آخرین لحظات قبل از مهاجرت و سفرتان، نگرانی‌های مربوط به ارسال بار به کانادا را نداشته باشید. با اعتماد به کارشناسان باتجربه همراه دژ ایرانیان، می‌توانید تمام مراحل مربوط به ارسال بار خود به کانادا را با آن‌ها سپرده و به‌راحتی و بدون نگرانی، در مقصد خود در کانادا تحویل بگیرید.

سوالات متداول

آیا با اکسپرس اینتری می‌توان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد؟

بله، متقاضیانی که بیشترین امتیاز را به دست می‌آورند، دعوت‌نامه برای اقامت دائم دریافت می‌کنند.

پس از دریافت ویزای اکسپرس اینتری چه‌قدر زمان داریم تا برای اقامت دائم اقدام کنیم؟

پس از ورود با ویزای اکسپرس اینتری به کانادا، یک سال فرصت دارید تا برای اقامت دائم اقدام کنید و پس از آن بررسی درخواست شما، ۶ ماه زمان خواهد برد.

آیا امکان ریجکتی در سیستم اکسپرس اینتری وجود دارد؟

بله، اگر اطلاعاتی که در ارسال پرونده‌ی خود وارد می‌کنید ناقص یا نادرست باشد، یا اگر یک مدرک ناقص یا مشکل‌دار در پرونده‌ی شما مشاهده شود، ممکن است منجر به رد شما در فرآیند اکسپرس اینتری شود. به‌علاوه، اگر نمره‌ی کلی شما کافی نباشد تا به حدنصاب برسد، نیز می‌توانید رد شوید.

آیا می‌توان بعد از ریجکتی در اکسپرس اینتری برای گرفتن این ویزا مجدد اقدام کرد؟

بله، پروفایل شما به مدت ۱۲ ماه در سیستم اکسپرس اینتری باقی می‌ماند و می‌توانید با یادگیری مهارت‌ها و ارتقای رزومه‌ی خود، شانس برنده‌شدنتان را در دفعات بعدی بالاتر برده و مجدداً تلاش کنید.

لطفا به مطلب زیرامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *