جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پست اکسپرس چیست؟ بررسی مزایا و معایب

یکی از خدمات شرکت پست و سایر شرکت‌هایی که خدمات لجستیک را ارائه می‌دهند پست اکسپرس است. این خدمات استانداردهای بالاتری در ارسال کالا دارد که مرسولات پستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بیمه کامل و امنیت بالا به مقصد می‌رسند. ازاین‌رو ارسال مرسولات پستی با درجه اهمیت بالا را با این سرویس پستی به مقصد می‌فرستند.

انواع پست اکسپرس

تحویل پست اکسپرس دو نوع مختلف دارد:

1. پست اکسپرس داخلی

پست اکسپرس داخلی همان‌طور که از نام آن مشخص است، مخصوص مرسولات داخل کشور است.

2. پست اکسپرس خارجی

پست اکسپرس خارجی یک روش آسان برای ارسال کالا به خارج از کشور است که توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود.

پست اکسپرس بین‌المللی چیست؟

پست اکسپرس بین‌المللی چیست؟

معمولاً بسته‌هایی که برای خارج از کشور ارسال می‌شود دیر به دست گیرنده می‌رسد، ممکن است گم شود و پیگیری آنها دشوار است. پست اکسپرس بین‌المللی یکی از راه‌های سریع، امن، و مقرون‌به‌صرفه برای ارسال کالا به خارج از کشور است. از دیگر مزایای این روش، امکان پیگیری آنلاین وضعیت بسته است.

درباره فریت بار بیشتر بدانید

ویژگی‌های پست اکسپرس بین‌الملل

پست بین‌المللی اکسپرس یکی از جدیدترین، به‌روزترین و سریع‌ترین روش‌های ارسال انواع کالاها و مدارک به داخل و خارج از کشور است.ویژگی‌های پست اکسپرس بین‌الملل عبارت است از:

 پیگیری پست اکسپرس

تمامی بسته‌های ارسالی به خارج از کشور از طریق شرکت‌های پست بین‌المللی، نیاز به بررسی‌های گمرکی دارند. به همراه هر بسته پستی، فرم‌هایی وجود دارد که توسط امانت‌دهنده تکمیل شده و بر مبنای اطلاعات این فرم‌ها هر بسته مورد بررسی قرار گرفته و درصورتی‌که بازرس گمرک به بسته‌ای مشکوک شود، می‌تواند بسته را باز و محتویات آن را دقیق‌تر مشاهده کند تا در صورت مغایرت با قوانین گمرکی، از ارسال بسته جلوگیری کند.

چنانچه خدمات پستی را به یک شرکت معتبر حمل‌ونقل بین‌المللی بسپارید، مراحل پیگیری پست اکسپرس، توسط شرکت مربوطه در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. سپس بعد از دریافت مرسوله پستی و ثبت آن در سامانه مربوطه، یک کد رهگیری به فرستنده داده می‌شود تا روال ارسال مرسوله از مبدأ تا مقصد را بتواند پیگیری کند.

هزینه پست اکسپرس

هزینه پست اکسپرس چیست

عوامل مختلفی در هزینه‌ پست اکسپرس بین‌المللی دخیل هستند. برای محاسبه هزینه پست اکسپرس نوع مرسوله، ارسال داخلی یا بین‌المللی بسته پستی، وزن و حجم مرسوله، مقصد تحویل‌گیرنده و مشخصات کالا در محاسبه و ارزیابی هزینه آن تأثیرگذار خواهد بود.

معایب پست اکسپرس

یکی از معایب این روش به‌خصوص برای ارسال بین‌المللی کالا، مشخص نبودن زمان دقیق رسیدن کالا به مقصد است. البته در بسیاری شرکت‌ها حتی ساعت دقیق تحویل کالا مشخص می‌شود و خوشبختانه همراه دژ از جمله شرکت‌هایی است که این خدمت را برای شما ممکن می‌سازد.

روش‌های ارسال پست اکسپرس

نحوه ارسال پست اکسپرس از دو روش انجام می‌شود:

پست هوایی

سریع‌ترین روش ارسال کالا پست هوایی است که باتوجه‌به مزایای بیشتر آن، هزینه بالاتری هم دارد. از طرفی در همه مسیرها نمی‌توان از این روش استفاده کرد و امکان دارد در چنین مواقعی با حمل‌ونقل زمینی ترکیب شود.

حمل‌ونقل زمینی

این روش یکی از رایج‌ترین روش‌های ارسال کالا است که معمولاً برای ارسال داخلی استفاده می‌شود و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای پست به برخی مناطق که امکان ارسال هوایی وجود ندارد، ممکن است در بخشی از مسیر محموله شما به طور زمینی ارسال شود. به این صورت محدودیت‌های پست اکسپرس از بین می‌رود.

پست اکسپرس با همراه دژ

یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز خدمات پست اکسپرس است. از خدمات پست اکسپرس می‌توانید برای ارسال کالا به خارج یا داخل کشور استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. شرکت حمل‌ونقل بین ‏المللی همراه دژ ایرانیان، یکی از خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها در امور حمل هوایی و واردات کالا است که می‌تواند به بهترین شیوه و کمترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام دهد. در صورت نیاز با کارشناسان متخصص ما تماس برقرار کنید.

سوالات متداول

مدت‌زمان تحویل کالا به گیرنده چقدر است؟

به طور معمول در شرایط عادی، به فاصله ۳ تا ۵ روز کاری از زمان دریافت بسته تا زمان تحویل است.

آیا امکان بیمه مرسولات وجود دارد؟

بله. با اظهار ارزش کالا و پرداخت هزینه جداگانه، بسته شما بیمه خواهد شد.

چه کالاهایی امکان حمل پست اکسپرس را ندارند؟

مواردی که معامله و حمل آن‌ها توسط قانون جمهوری اسلامی ایران و قوانین ارسال هوایی بین‌المللی ممنوع شده است؛ شامل ادوات نظامی، دارو، مخدر، نوشیدنی الکلی، مواد منفجره، ابزار نظامی، آهنربا و مگنت، کتاب و مجله غیراخلاقی، کالاهای قابل اشتعال، پودرها، گرانول، زمان ارسال بسته پست اکسپرس و…

برای ورود دارو به کشور از طریق پست چه محدودیتی وجود دارد؟

برای مصارف شخصی و در حدود مشخص شده درصورتی‌که تأییدیه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت وجود داشته باشد بدون اشکال است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *