جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پست هوایی از چین به ایران؛ راه اکسپرس ابریشم

کشور چین مهم‌ترین مرکز تجارت جهان است. این کشور بزرگ‌ترین سهم در اقتصاد ایران و واردات انواع کالا به ایران را دارد. بازرگانان ایرانی سال‌هاست که در حال تجارت با چین هستند و انواع کالا را از این کشور به ایران وارد می‌کنند. پست هوایی از چین به ایران، یکی از سریع‌ترین راه‌های واردات کالا و ارسال اسناد است. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته دریافتیم که در حال حاضر 25درصد از نیازهای وارداتی ایران به‌صورت مستقیم از چین تأمین می‌گردد. علاوه بر این بخش زیادی از کالاهای چینی به‌صورت صادرات مجدد از امارات به ایران وارد می‌شود.

پست هوایی یکی از رایج‌ترین و سریع‌ترین نوع حمل بار از چین به ایران است در زمانی که وزن یا حجم بار شما محدود باشد، می‌توانید برای تسریع در امر ارسال محموله‌ی خود از چین به ایران، از طریق باربری هوایی اقدام کنید. این روش حمل بار بسیار مورد استقبال تجار قرار گرفته؛ اما موضوعی که امروزه ذهن تجار را به خود درگیر کرده محاسبه هزینه حمل هوایی و ترخیص آن از چین است که به‌صورت خلاصه در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.

هزینه حمل بار از چین به ایران

حمل بار از چین به ایران

مهم‌ترین عامل در واردات بار از چین به ایران هزینه‌ی واردات کالا از این کشور است. محاسبه‌ی قیمت تمام‌شده‌ی حمل بار از چین به ایران مسئله‌ای بسیار مهم برای تجار و بازرگانان است. هزینه حمل بار از چین به ایران بر اساس وزن جرمی و حجم مرسوله ارزیابی می‌شود. البته موارد دیگری هم تأثیرگذار است که عبارت‌اند از:

  • قیمت کالای خریداری شده در کشور چین
  • هزینه‌های تحویل کالا از آدرس فرستنده
  • هزینه‌های مربوط به بازرسی کالا
  • هزینه‌های گمرکی کالا
  • هزینه‌های ثبت سفارش و تخصیص ارز
  • هزینه‌های تهیه اسناد
  • هزینه حمل‌ونقل کالا از چین به ایران
  • هزینه‌های مربوط به انبارداری کالا در گمرک
  • هزینه‌های ترخیص کالا در گمرکات ایران
  • هزینه‌های بیمه‌ی بار در حین حمل

این هزینه‌ها برای کالاهای مختلف متفاوت هستند. هر کالایی شامل قوانین مختص به خود است و شاید برای کالایی خاص، برخی از این موارد در نظر گرفته نشده یا دارای معافیت‌هایی باشند. جهت محاسبه قیمت حمل بار از چین به ایران تنها کافی است با کارشناسان ما در همراه دژ ایرانیان تماس برقرار کنید تا باتوجه‌به موارد ذکر شده از نرخ آن مطلع شوید.

‌زمان پست هوایی از چین به ایران

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در زمان ارسال کالا زمان ارسال بسته پستی است. برای پست هوایی از چین به ایران مدت‌زمان دقیق و ثابتی را نمی‌توان در نظر داشت؛ زیرا به عوامل مختلفی مانند مستقیم یا غیرمستقیم بودن پرواز بستگی دارد. اگر پرواز از نوع مستقیم یعنی داخلی باشد، نسبت به پرواز غیرمستقیم سریع‌تر ارسال خواهد شد. حجم کالا مورد دیگری که در زمان ارسال کالا تأثیرگذار است. به‌طورکلی در نظر داشته باشید که پست بار هوایی از چین به ایران بین ۳ تا ۷ روز زمان لازم دارد.

کالاهای پستی چین به ایران

برخی از رایج‌ترین کالاهای پستی از چین به ایران عبارت‌اند از:

  • قطعات خودرویی: مانند صفحه کلاچ، بلبرینگ، گیربکس و…
  • قطعات الکترونیکی: مانند خازن، ماسفت، برد الکترونیکی و…
  • قطعات و دستگاه‌های پلاستیکی: مانند قطعات سی‌ان‌سی و…
  • ابزار دقیق و مهندسی: مانند دستگاه سنجش اندازه‌گیری، پنوماتیک و…
  • قطعات استفاده شده در صنعت برق
  • سایر قطعات

مراحل حمل هوایی کالا از چین به ایران

حمل بار از چین به ایران(Air Cargo from China to Iran) به روش هوایی همانند سایر روش‌های حمل، شامل مراحل مختلفی است. آگاهی از مراحل مختلف این روش حمل ازاین‌جهت مفید خواهد بود که دغدغه شما را برای انجام این فرایند کم می‌کند. مراحل انجام این فرایند عبارت‌اند از:

1. پرداخت هزینه گمرک

2. بارگیری کالا در یکی از فرودگاه‌های چین

خطوط هواپیمایی پرتردد برای حمل و پست کالا از چین به ایران

ایرلاین‌ها یا خطوط هواپیمایی که در حال حاضر از چین به ایران پرواز دارند، شامل ترکیش ‌ایر‌لاین، ماهان‌ایر، قطر‌ ایر‌ویز، امارات و ایران‌ایر خطوط هوایی برای انتقال بار از چین به ایران هستند.

خدمات دیگر: فریت بار مسافری

شهرهای پرتردد برای پست هوایی کالا از چین به ایران

شانگهای، گوانجو، شنزن و پکن با داشتن خطوط هواپیمایی امکان حمل هوایی بار را دارند و شهرهای هنگ‌کنگ و دالیان نیز با خطوط هواپیمایی خارجی قطر ایرویز و امارات، امکان ارسال بار به ایران را دارند.

 بهترین مزایای پست هوایی محموله از چین به ایران

پست هوایی به دلیل داشتن مزایای بسیار، تجار و بازرگانان را بیشتر ترغیب می‌کند تا از این روش برای حمل کالاهای خود استفاده کنند:

1. سرعت بالای ارسال بار

مدت‌زمان ارسال کالاهایی که به روش هوایی از چین به ایران وارد می‌شوند، از سایر روش‌های حمل کالا به‌مراتب کمتر است.

2. بسته‌بندی مطمئن و ایمن کالاها

شما با انتخاب حمل بار هوایی از چین به ایران نیازی نیست، نگران آسیب‌دیدن کالاهای خود باشید. در روش حمل هوایی بار، کالاها بر روی پالت‌هایی استاندارد(سطوحی همانند جعبه از کالا محافظت می‌کنند) متناسب با اندازه خود قرار می‌گیرند که در اصطلاح حمل‌ونقل هوایی به آن ULD می‌گویند. این مدل بسته‌بندی در حمل هوایی باعث می‌شود تا نسبت به سایر روش‌های حمل، تخلیه و بارگیری کمتری صورت بگیرد؛ بنابراین احتمال آسیب‌دیدن کالا کمتر می‌شود.

۳. امکان انجام ترخیص سریع‌تر

در حمل بار هوایی از چین به ایران ترخیص کالای شما در فرودگاه امام انجام می‌شود. در این فرودگاه سرعت انجام امور اداری و گمرک بالا است؛ بنابراین فرایند ترخیص کالای شما با سرعت بالایی انجام می‌شود.

در آخر

پست هوایی محموله از چین به ایران یکی از اصلی‌ترین و امن‌ترین روش‌های ارسال کالا است. اگر سرعت و امنیت در ارسال کالا برایتان مهم است، حمل بار هوایی روشی مناسب است. مسئله هزینه یکی از مواردی است که در زمان استفاده از حمل بار هوایی باید به آن توجه کرد. هزینه حمل هوایی کالا از چین به ایران بسته به ماهیت کالا، وزن و فاصله مبدأ تا مقصد متفاوت است. ترکیش ‌ایر‌لاین، ماهان‌ایر و قطر ‌ایر‌‌ویز از جمله خطوط هواپیمایی پرتردد فعال برای ارسال بار از چین به ایران هستند؛ بنابراین پیشنهاد شرکت بازرگانی بین‌المللی همراه دژ ایرانیان به شما تجار و بازرگانان محترم این است که جهت پیشرفت امور ترخیص کالاهای خود با کارشناسان مجرب ما تماس برقرار کنید تا از مزایای ویژه در واردات کالای این سازمان بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

آیا از تمام شهرهای چین ارسال بار انجام می‌شود؟

بله ارسال بار از تمامی شهرهای کشور چین امکان‌پذیر است.

هزینه حمل بار از چین چه زمان دریافت می‌شود؟

در سازمان سپاهان همراه می‌توانید هزینه حمل را در زمان تحویل کالا پرداخت کنید.

نام خطوط هواپیمایی فعال برای ارسال کالا از چین به ایران چیست؟

ترکیش‌ایر‌لاین، ماهان‌ایر، قطر‌ایر‌ویز، امارات و ایران‌ایر

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 پاسخ

  1. هزینه حمل یک کیلو بار قطعات از چین به ایران چقدر است؟

    1. با سلام، برای حمل بار از چین بصورت اکسپرس کیلیویی ۱۸۰ یوان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *