جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

این روزها، از جمله مقاصدی که موردتوجه بسیاری از ایرانیان برای سفر قرار گرفته، کشور کانادا است و هر ساله افراد بسیاری برای دریافت ویزای این کشور اقدام می‌کنند. کانادا با زیبایی‌های طبیعی، قوانین مهاجرتی آسان و تنوع فرهنگی خود، به یکی از مقاصد محبوب جهان برای سفرهای مهاجرتی یا گردشگری تبدیل شده است و ویزای توریستی کانادا در لیست پرطرف‌دارترین ویزاها قرار دارد.

برای سفر به کانادا به‌عنوان یک گردشگر، نیاز به ویزای توریستی دارید. ویزای توریستی کانادا به شما امکان می‌دهد برای مدت‌زمان معینی در این کشور اقامت داشته و از آن بازدید کنید. در واقع این ویزای کانادا یک ویزای موقت بوده و مدت‌زمان اعتبار آن معمولاً محدود است و بسته به تصمیم مقامات مهاجرتی کانادا و شرایط شخصی، برای چند ماه تا چند سال اعتبار خواهد داشت. در طول مدت اعتبار ویزا، شما مجاز به ورود به کانادا و اقامت در آن هستید، اما باید محدودیت‌های زمانی و دیگر مقررات مربوطه که در ویزا ذکر شده است، را رعایت کنید. برای دریافت ویزای توریستی کانادا، شما باید شرایط اخذ ویزا را داشته و با ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزا، از مراحل مشخصی عبور کنید.

قبل از مطالعه شرایط اخذ ویزا توریسی بهتر است درمورد ویزا چیست و چه مزیت هایی دارد بیشتر بدانید.

انواع ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا
انواع ویزای توریستی کانادا

جهت ورود و اقامت موقت در کشور کانادا به‌عنوان یک گردشگر، دانشجو یا نیروی کار خارجی، نیاز به دریافت ویزای اقامت موقت یا همان TRV (ویزای ویزیتوری کانادا) دارید. یکی از انواع این ویزا، ویزای توریستی کانادا نامیده می‌شود که در برخی موارد به آن ویزای ویزیتوری نیز اشاره می‌شود. این ویزا به شما اجازه ورود و اقامت به‌عنوان یک گردشگر یا ویزیتور در خاک کانادا را می‌دهد. ویزای توریستی کانادا معمولاً در قالب دو نوع اصلی ویزا، صادر می‌شود:

ویزای مولتیپل کانادا

این نوع ویزا به افراد اجازه می‌دهد در طول مدت اعتبار ویزا (که برای ایرانیان حداکثر ۵ سال است) به هر تعداد دفعاتی که بخواهند، به کانادا سفر کنند. با این ویزا، افراد هر بار فقط مجاز به اقامت حداکثر ۶ ماه در خاک کانادا هستند. این نوع ویزا که به آن “ویزای چند بار ورود”  نیز می‌گویند، غیرقابل‌تمدید است، اما فرد می‌تواند کشور کانادا را ترک کند و بافاصله چند روز دوباره وارد شود و مجدد برای ۶ ماه دیگر اقامت کند.

سوپر ویزای کانادا

این نوع ویزا نیز یک ویزای مولتیپل است و برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان و مقیمان دائم کانادا صادر می‌شود. سوپر ویزا به این افراد اجازه می‌دهد بدون نیاز به تمدید وضعیت، تا ۵ سال در هر بار ورود به کانادا در این کشور اقامت کنند.

باید توجه داشت، تصمیم نهایی در مورد ورود افرادی که ویزای توریستی دارند، به عهده افسر مهاجرت است و اخذ ویزای توریستی کانادا هیچ‌گونه تضمینی برای ورود قطعی به کشور نیست؛ بنابراین، توصیه می‌شود در هنگام سفر، مدارک و اطلاعات موردنیاز را به همراه داشته و به پرسش‌های افسران مهاجرت بادقت و صادقانه پاسخ داده شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

 کلید اخذ ویزای توریستی کانادا، داشتن شرایط و ارائه مدارک و اطلاعات به سفارت این کشور است. نشان‌دادن این اسناد و مدارک کمک می‌کند تا مقامات مربوطه از اهداف سفر شما مطلع شده و صدور ویزای کانادا برای شما را بلامانع بدانند. مدارک عمومی برای اخذ این نوع ویزا:

  • پاسپورت معتبر: پاسپورت باید حداقل تا شش ماه پس از تاریخ پیش‌بینی شده برای خروج از کانادا اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزای توریستی را پر کنید. این فرم معمولاً تحت عنوان “Application for Visitor Visa (Temporary Resident Visa – TRV)” بوده و شامل اطلاعات شخصی، سابقه سفر و برنامه سفر شما است.
  • عکس رنگی: عکس رنگی با پس‌زمینه سفید و با رعایت استانداردهای مشخص (مانند سایز و قوانین درباره صورت و لبخند).
  • مدارک تحصیلی و شغلی: مدارک تحصیلی (مانند ریزنمرات، مدارک تحصیلی و ترجمه آنها) و مدارک شغلی (مانند رزومه و ترجمه آن) را ارائه دهید تا نشان دهید ارتباط و تعهدات قوی با کشور مبدئتان دارید و قصد بازگشت دارید.
  • ترجمه مدارک: اگر مدارک شما به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسه است، باید آنها را ترجمه کنید و ترجمه‌ها را همراه با اصل مدارک ارائه دهید. ترجمه شناسنامه، ترجمه سند ازدواج، ترجمه کارت پایان خدمت و…
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • انگشت‌نگاری: باید به یکی از مراکز VAC سفارت کانادا در کشورهای همسایه ایران مراجعه کنید و انگشت‌نگاری خود را انجام دهید.
  • سوابق سفر و نامه هدف از سفر: سوابق سفر قبلی خود را (مانند تاریخ‌های سفر، مقصد و هدف سفر) و یک نامه هدف از سفر که باید برنامه دقیق بازدید از کانادا و هدف واردشدن به این کشور را شرح دهید.
  • تمکن مالی: میزان دقیق تمکن مالی موردنیاز به مدت اقامت، نحوه اقامت (در منزل خانواده یا هتل) و… بستگی دارد.
  • مدارک مربوط به شخص دعوت‌کننده برای دریافت ویزای توریستی کانادا با دعوت‌نامه
  • رسید هتل و جزئیات سفر برای ویزای توریستی بدون دعوت‌نامه

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا 

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا 

نامه تمکن مالی، یکی از مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای توریستی کانادا محسوب می‌شود. با ارائه این نامه، شما به مقامات مهاجرتی اعلام می‌کنید که قادر به تأمین تمام هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت خود در کشور مقصد خواهید بود. اهمیت این نامه در این است که به مقامات مهاجرتی کانادا نشان می‌دهد که شما به‌عنوان یک مسافر مسئولانه و با توانایی مالی کافی، به کانادا سفر خواهید کرد و بعد از پایان سفر به کشور خود باز می‌گردید.

در این نامه، باید نشان دهید توانایی مالی لازم را برای تأمین هزینه‌های سفر، اقامت، هزینه خوراک، هزینه‌های پزشکی، بیمه مسافرتی و سایر هزینه‌های مرتبط با اقامت در کانادا را دارید و هیچ‌گونه بار مالی یا بدهی ندارید؛ بنابراین، این نامه را بادقت و با استفاده از مدارک و مستندات مالی معتبر تهیه کنید.

مبلغ موردنیاز برای ارائه نامه تمکن مالی کانادا، بستگی به داشتن یا نداشتن دعوت‌نامه دارد. درصورتی‌که شما به‌عنوان مسافر، دعوت‌نامه از یک دعوت‌کننده در کانادا نداشته باشید، بهتر است حدود ۲۰,۰۰۰ دلار کانادا را به‌عنوان تمکن مالی نشان دهید. اما اگر دعوت‌نامه از یک دعوت‌کننده مقیم کانادا دارید، مبلغ موردنیاز برای نامه تمکن مالی حدود ۱۵,۰۰۰ دلار کانادا است.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای توریستی کانادا، لازم است مدارکی را آماده کرده و بعد اقدام به پر کردن فرم‌ها و پرداخت هزینه و ارسال مدارک کنید. به طور خلاصه برای درخواست و دریافت ویزای ویزیتوری کانادا مراحل زیر را باید طی کرد:

  • ترجمه رسمی مدارک هویتی و مالی
  • آماده‌کردن اسناد و مدارک تمکن مالی
  • دریافت دعوت‌نامه
  • رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما
  • تکمیل فرم‌ها، اطلاعات خانواده و اسکجل وان
  • پرداخت هزینه ویزای توریستی و انگشت‌نگاری
  • دریافت وقت بیومتریک از سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه
  • دریافت ویزا یا پیکاپ ویزا

خدمات پیکاپ پاسپورت و ارسال بار به کانادا

خدمات پیکاپ پاسپورت و ارسال بار به کانادا

به دلیل فعال نبودن سفارت کانادا در ایران، برای مصاحبه و دریافت ویزای کانادا، باید به کشور‌های همسایه مانند ترکیه، امارات، آذربایجان و ارمنستان سفر کرد تا در آنجا مصاحبه‌ برای دریافت ویزا انجام شود و سپس به ایران بازگشت. پس از دریافت نامه تأییدیه، مجدداً برای تحویل مدارک و ویزای مهر شده در پاسپورت به کشور ثالث سفر کرد. با استفاده از خدمات پیکاپ ویزای کانادای شرکت همراه دژ ایرانیان، نیاز به سفر دوباره به کشور‌های همسایه از بین می‌رود. همچنین، با دریافت خدمات فریت بار و  ارسال بار به کانادا شرکت همراه دژ ایرانیان، شما می‌توانید تمامی، لوازم و اثاثیه، مدارک هویتی و تحصیلی خود را  از طریق شرکت‌های پست بین‌المللی به کشور کانادا یا کشورهای ثالث، با اطمینان ارسال کنید.

سؤالات متداول

صدور ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟

 بازه زمانی ۴۱ تا ۱۲۱ روز کاری بر اساس اعلام سایت رسمی سفارت کانادا اعلام شده است. اما زمان صدور ویزای توریستی کانادا ممکن است متغیر باشد و بسته به شرایط و عوامل مختلف، طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شود.

آیا برای ویزای توریستی به کانادا نیاز به بیمه سفر است؟

بله، بیمه سفر ضمانتی برای تأمین هزینه‌های پزشکی، اضطراری و مسائل مربوط به سفر مانند ازدست‌دادن مال و…است.

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا کدام‌اند؟

هدف نامشخص از سفر، نداشتن دارایی و اموال کافی در ایران، مدارک ناقص و مبهم، وضعیت شغلی ناپایدار متقاضی، عدم تمکن مالی، نداشتن سابقه سفر، داشتن سوءپیشینه، می‌توانند از دلایل ریجکتی ویزای کانادا باشد.

آیا ویزای توریستی کانادا امکان تمدید دارد؟

بله، برای تمدید ویزای توریستی کانادا، باید فرم IMM 5708 را از سایت Canada.Ca دریافت کنید. پس از پر کردن فرم درخواست تمدید ویزا، درخواست شما توسط مقامات مهاجرتی کانادا صورت می‌گیرد. در صورت‌پذیرش، شما یک سند به نام “Visitor Record” دریافت خواهید کرد. این سند مدت حضور شما را در کانادا پس از تاریخ انقضای ویزای قبلی تعیین می‌کند و به‌عنوان اثبات قانونی برای حضور مجدد شما در کانادا است.

لطفا به مطلب زیرامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *