جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واردات کالاهای الکترونیکی از دبی؛ مقصد اول تجار و بازرگانان

باتوجه‌به توسعه سریع فناوری و تکنولوژی‌های مورداستفاده در دنیا، واردات قطعات الکترونیکی به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی بازار الکترونیک در کشور، اهمیت زیادی پیدا کرده و متقاضیان خرید این دست کالاها روبه‌رشد است. صنایع فعال در کشور با نیازهای بی‌شمار به قطعات الکترونیکی و رشد سریع بازار الکترونیک، موجب شده واردکنندگان کالای الکترونیکی و همچنین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی به فکر تأمین یا واردات این دست کالاها از بازارهایی مانند دبی بیفتند.

این شهر، یکی از مناطق پیشرو در حوزه تجارت و توسعه صنعت الکترونیک است. واردات کالای الکترونیکی از دبی، به دلایل مختلفی توجیه منطقی وجود دارد. یکی از دلایل اصلی ترجیح واردات کالای الکترونیکی از دبی، تنوع و فراوانی محصولات الکترونیکی موجود در این شهر است. دبی به‌عنوان یک مرکز تجاری مهم، انواع و اقسام قطعات و تجهیزات الکترونیکی را در اختیار دارد. همچنین، به‌عنوان یک شهر آزاد تجاری و بندری، فرایند واردات کالاها را ساده و آسان می‌کند. این شهر دارای زیرساخت‌های مناسبی برای تسهیل ترخیص کالاها از دبی و انجام معاملات تجاری است.

این قطب تجاری خاورمیانه، پرچم‌دار خریداران و جایی است که برندهای برتر لوازم الکترونیکی، شعبه‌های بسیاری در آن دارند و به‌خاطر بازارهای خرید متنوع و معروف خود شناخته می‌شود. در این بازارها، می‌توانید محصولات الکترونیکی، به‌ویژه مصنوعات الکترونیکی مصرفی؛ مانند گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها و لپ‌تاپ‌ها و… را با قیمتی مناسب پیدا و به کشور وارد کنید. مراکز مختلف خرید لوازم الکترونیکی در دبی، تخفیفات و پروموشن‌های مختلفی در طول سال ارائه می‌دهند و خرید در این زمان‌ها بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود.

چنانچه قصد واردات کالای الکترونیکی را دارید، برای آشنایی با مراحل واردات کالا از دبی، خرید عمده قطعات الکترونیکی از دبی، تعرفه واردات کالا و روند ترخیص کالا از دبی، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

مزایای واردات کالاهای الکترونیکی از دبی

مزایای واردات کالاهای الکترونیکی از دبی

واردات کالاهای الکترونیکی به ایران از کشورهای دیگر، به‌عنوان یک راهکار اساسی برای تأمین نیازهای صنعت الکترونیک و تقاضای بازار داخلی کشور محسوب می‌شود. دراین‌بین واردات این کالاها از دبی مزایا و توجیهات اقتصادی و فنی متعددی دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرجع تکنولوژی: دبی به‌عنوان یکی از مراکز تکنولوژی و نوآوری در خاورمیانه شناخته می‌شود. این شهر میزبان یک سری از نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی در حوزه الکترونیک و فناوری است که فرصت‌های بیشتری برای شناسایی و واردات محصولات الکترونیکی را فراهم می‌کند.
  • تنوع کالاها: دبی یک بازار چندجانبه است که محصولات و قطعات الکترونیکی متنوعی را از مناطق مختلف جهان وارد می‌کند.
  • مراکز توزیع و مناطق آزاد: دبی دارای مناطق آزاد و مراکز توزیع بین‌المللی است که امکان دسترسی آسان به کالاها، ذخیره‌سازی و توزیع و صادرات آسان را فراهم می‌کند. این مراکز باعث کاهش هزینه‌ها و زمان تحویل شده و فرایند واردات به کشور را تسهیل می‌کند.
  • قیمت رقابتی: دبی به‌عنوان یکی از مراکز تجاری بزرگ جهان، میزان تجارت بین‌المللی بالایی دارد و این باعث می‌شود که قیمت‌ها به‌صورت عمده و باتوجه‌به رقابت بین برندهای تنظیم شوند.
  • اصالت و کیفیت: با انتخاب شرکت‌ها و تأمین‌کنندگان معتبر در دبی، می‌توانید اطمینان داشته باشید که از قطعات الکترونیکی اصیل و باکیفیت را وارد خواهید کرد. این شهر مرکز بسیاری از شرکت‌های معتبر و بزرگ الکترونیکی است.

بازار الکترونیک دبی

بازار الکترونیک دبی

در دبی مراکز زیادی برای خرید عمده لوازم الکترونیکی در دبی و یا خرید خرد آن وجود دارد که از اعتبار بالایی برخوردار هستند. در این مراکز به طور معمول نمایندگی‌های معتبر از انواع برندهای مطرح جهانی وجود دارد. در ادامه برخی از این مراکز را به شما معرفی کرده‌ایم:

  • مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC): این مرکز تجارتی میزبان رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف است، از جمله نمایشگاه‌های معتبر لوازم الکترونیکی.
  • فروشگاه کارفور (Carrefour): کارفور یک زنجیره فروشگاهی بزرگ است که شعبه‌های زیادی در دبی دارد. در این فروشگاه‌ها لوازم الکترونیکی مختلف از جمله تلویزیون، تلفن همراه، لپ‌تاپ و انواع لوازم جانبی با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسد.
  • شرف دی جی: Sharaf DG یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های الکترونیکی در دبی است. فروشگاه Sharaf DG معروف است به یک فروشگاه خوب برای خرید لوازم الکترونیکی در دبی با تخفیفات و پیشنهادهای ویژه!
  • فروشگاه ایمکس (EMAX): EMAX نیز یکی دیگر از فروشگاه‌های مشهور الکترونیکی در دبی است که در آن انواع برندهای معتبر لوازم الکترونیک در دسترس قرار دارند. EMAX به تخفیف‌های جذاب و پیشنهادهای مناسب معروف است.
  • ویرجین مگا استور (VIRGIN MEGASTORE): ویرجین مگا استور یک زنجیره فروشگاه مشهور است که لوازم الکترونیکی، موسیقی، کتاب و محصولات فرهنگی را عرضه می‌کند. در بخش الکترونیکی آنها انواع تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، اسباب‌بازی و لوازم جانبی از برترین برندهای دنیا به فروش می‌رسد.

مرکز خرید موبایل دبی

مرکز خرید موبایل دبی

اگر قصد واردات موبایل از دبی را دارید، قطعاً شناخت مراکز معتبر در این منطقه برای خرید عمده موبایل از دبی و واردات موبایل به کشور به شما در رسیدن به سود بیشتر در واردات این دسته کالایی کمک زیادی خواهد کرد. در این بازارها، شما می‌توانید برندهای معتبر و جهانی موبایل مانند آیفون، سامسونگ، هواوی، ال‌جی، سونی و بسیاری دیگر را پیدا کنید؛ بنابراین، اگر به دنبال واردات موبایل از دبی با تنوع برندها، کیفیت مطمئن و تخفیفات ویژه هستید، حتماً به این مراکز سر بزنید:

  • بازار دیره: بازار دیره: (Deira Market) این بازار در منطقهٔ تاریخی دیره قرار دارد و مکانی مناسب برای خرید انواع موبایل‌ها، تبلت‌ها و لوازم جانبی آنهاست.
  • بازار العویر (Al Aweer Market): یک بازار عمده‌فروشی است که در منطقهٔ العویر واقع شده است. این بازار معمولاً به خریداران عمده، تجار و فروشندگان حرفه‌ای توصیه می‌شود.
  • سنترال مارکت (Central Market): یک بازار مشهور در دبی است که به خریداران مختلف، از جمله عمده و خرده، پیشنهاد می‌شود. این بازار دارای تنوع بالایی از برندهای مختلف موبایل‌ها، تبلت و لوازم جانبی است.
  • بازار الراس (Al Ras Market): نیز یکی از بازارهای پرطرف‌دار در دبی است که در نزدیکی رودخانهٔ دبی قرار دارد. این بازار مکانی مناسب برای خرید موبایل‌های جدید و دست‌دوم، لوازم جانبی و قطعات موبایل است.

بهترین کالاهای الکترونیکی برای واردات از دبی

بازارهای بزرگ و متنوع، فروشگاه‌های معتبر و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در دبی، انتخاب کالاها و اقدام برای واردات لوازم الکترونیکی از دبی را بسیار آسان کرده است. در این بازار بهترین کالاهای الکترونیکی برای واردات از دبی به ایران را می‌توانید پیدا کنید. از جمله این کالاها:

واردات موبایل و تبلت

واردات موبایل و تبلت

شرکت‌های مطرحی مانند Apple، Samsung، Huawei و Xiaomi در دبی حضور دارند و محصولات باکیفیت و جدید را به فروش می‌رسانند

واردات لوازم جانبی موبایل از دبی

 در دبی می‌توانید به تنوع بالایی از لوازم جانبی موبایل، از جمله کیف‌های محافظ، شارژرها، هدفون‌ها، باتری‌های قابل‌شارژ و… برای واردات دسترسی داشته باشید. این لوازم جانبی معمولاً باکیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌شوند و گزینه مناسبی برای واردات با سرمایه کم هستند.

واردات لوازم جانبی کامپیوتر و لپ‌تاپ

در بازارهای دبی می‌توانید انواع کیبوردها، ماوس‌، هارددیسک‌ها، حافظه‌های USB و برندهای مختلف لپ‌تاپ‌ها را پیدا کنید.

تلویزیون و لوازم صوتی

 دبی یک بازار عالی برای تلویزیون‌های هوشمند، سیستم‌های صوتی و هدفون‌های باکیفیت است. می‌توانید به برندهای معروفی مانند Sony، Samsung، LG و Bose دسترسی داشته باشید و واردات پرسودی در این زمینه انجام دهید.

دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی

انواع دوربین‌های DSLR، دوربین‌های هوشمند، لنزها، فلاش‌ها و دیگر تجهیزات عکاسی در بازار دبی موجود و قابل واردکردن به بازار داخلی کشور است.

تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از دبی

بررسی تعرفه واردات کالاهای الکترونیکی از دبی

تعرفه واردات قطعات الکترونیکی از دبی یا هر کشور دیگری، به نوع قطعات و کد تعرفه‌ای که به آنها تعلق می‌گیرد، وابسته است. در واقع تعرفه واردات قطعات الکترونیکی متغیر است و بستگی به عوامل و فاکتورهای زیادی دارد. این عوامل می‌توانند شامل نوع قطعات، کشور مبدأ و مقصد، مقدار وزنی یا ارزشی که در تعرفه‌ها به کار می‌رود، باشند. در ایران، تعرفه‌های گمرکی بر اساس سامانه تعرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران (HS Code) تعیین می‌شود. برای دسته‌بندی قطعات الکترونیکی و پیداکردن کد تعرفه مربوطه، می‌توان به این سامانه مراجعه کرد. آگاهی از تعرفه کالاهای الکترونیکی و روش محاسبه آن، می‌تواند از ضررهای مالی احتمالی واردکنندگان قطعات الکترونیکی جلوگیری کند و با مشکلات کمتری دررابطه‌با واردات کالا از دبی مواجه شوند.

از مشاوره تا ترخیص

بازار کالاهای الکترونیکی در دنیا به‌سرعت درحال‌رشد و توسعه هستند. از اسمارت‌فون‌ها و لوازم جانبی آن‌ها تا لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها، و سایر وسایل الکترونیکی، همه جذابیت بسیاری برای واردات به کشور پیدا کرده‌اند. همان‌طور که گفتیم یکی از بازارهای پویا و پرسود در این میان بازار لوازم الکترونیک دبی است که به‌عنوان یکی از مراکز مهم تجارت جهانی و مکانی برای تولید و توزیع کالاهای الکترونیکی شناخته می‍شود. بااین‌حال، فرایند واردات کالاهای الکترونیکی از دبی نیازمند آگاهی و تسلط کامل به‌تمامی مراحل واردات از آن است تا بتوان به یک تجارت پرسود رسید.

شرکت همراه دژ ایرانیان با ارائه مشاوره رایگان در زمینه واردات کالاهای الکترونیکی از دبی توسط تیم متخصص و کارآزموده این شرکت و با داشتن دانش و تسلط کافی در زمینه قوانین و مقررات گمرکی و تجاری به شما کمک خواهند کرد. کارشناسان همراه دژ ایرانیان در کنار  شما در تمامی مراحل واردات، از انتخاب بهترین مسیر و روش حمل‌ونقل تا ترخیص کالاها و اخذ بهترین تصمیم‌ها خواهند بود.

کدام لوازم الکترونیکی در دبی ارزان هستند؟

دبی یک بازار رقابتی برای گوشی‌های هوشمند است و می‌توانید در آن انواع موبایل را با قیمت مناسب‌تری نسبت به بسیاری از مناطق دیگر پیدا کنید. همچنین واردات انواع تبلت، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی و… به دلیل قیمت مناسب این کالاها جزء پرسودترین کالاها برای واردات از دبی است.

آیا واردات قطعات الکترونیکی از دبی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟

بله، شما می‌توانید با انتخاب یک مرکز معتبر و بدون واسطه، واردات لوازم الکترونیکی از دبی را با قیمت مناسب و سرمایه کم انجام دهید.

بهترین کالاها برای واردات از دبی کدام‌اند؟

کالاهایی مانند موبایل، لپ‌تاپ، قطعات خودرو و قطعات الکترونیکی بهترین کالاها برای واردات از دبی هستند.

لطفا به مطلب زیرامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *