جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه اضافه بار هواپیما

اضافه‌بار هواپیما به معنای حمل بارهایی است که به طور معمول بیشتر از حداکثر وزن مجاز هواپیما است. به‌عبارت‌دیگر، وقتی باری که قرار است با هواپیما حمل شود، وزن بیشتر از حداکثر وزن مجاز مسافر در پرواز دارد، به‌عنوان اضافه‌بار شناخته می‌شود. حمل اضافه‌بار ممکن است برای هواپیماها مشکلاتی مانند کاهش سرعت، افزایش مصرف سوخت و کاهش عمر مفید قطعات را به همراه داشته باشد، بنابراین هواپیماها برای حمل بارهای اضافی باید شرایط و محدودیت‌های خاصی را رعایت کنند و هزینه بیشتری برای حمل اضافه بار شارژ می‌کنند.

مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی

مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی

مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی وابسته به شرکت هواپیمایی و مقصد نهایی است. هر شرکت هواپیمایی می‌تواند قوانین و محدودیت‌های خود را برای حمل بارهای مجاز تعیین کند. همچنین، بسته به نوع بلیت و کلاس سفر، میزان بار مجاز ممکن است متفاوت باشد.

قوانین بار مجاز کودکان در هواپیما

قوانین بار مجاز برای کودکان در هواپیما نیز وابسته به شرکت هواپیمایی و مقصد نهایی متغیر است. در اکثر موارد، کودکان زیر دو سال بدون پرداخت هزینه، می‌توانند با همراهی یک بزرگسال در صندلی نیمه قیمت یا با استفاده از پایین‌ترین کلاس سفر در هواپیما سفر کنند. در این حالت، کودکان مجاز به بردن یک‌تخته پوششی، یک کیف پشتی کوچک و یک سبد کودک هستند. برای کودکان بالای دو سال، شرکت هواپیمایی ممکن است اجازه دهد تا بار کودک را به‌عنوان بار ویژه با هزینه اضافی حمل کنید. در این صورت، میزان بار مجاز برای کودکان ممکن است متفاوت باشد و بسته به شرکت هواپیمایی ممکن است تا 23 کیلوگرم باشد.

جریمه اضافه‌بار هواپیما خارجی

جریمه اضافه‌بار هواپیما خارجی و هزینه اضافه بار

هر شرکت هواپیمایی می‌تواند قوانین و محدودیت‌های خود را برای اضافه‌بار تعیین کند و هزینه‌های متفاوتی را برای بسته به مقدار و وزن بار اضافی اعمال کند. در برخی موارد، بسته به شرکت هواپیمایی، جریمه اضافه‌بار ممکن است بسیار گران‌قیمت باشد و از جمله هزینه‌های بلیت جداگانه در نظر گرفته شود. بهترین راه برای جلوگیری از پرداخت جریمه اضافه‌بار، رعایت محدودیت و مقررات شرکت هواپیمایی و دقیقاً محاسبه وزن بار قبل از سفر است.

محدودیت‌های حمل اضافه‌بار

حمل اضافه‌بار برای هواپیماها محدودیت‌هایی دارد که باید رعایت شود. مهم‌ترین محدودیت‌هایی که برای حمل اضافه‌بار باید رعایت شوند عبارت‌اند از: حداکثر وزن مجاز هواپیما، تعادل بار، توزیع بار، محدودیت‌های فنی و ایمنی. رعایت این محدودیت‌ها برای حمل اضافه‌بار بسیار حیاتی است و هواپیماها باید به‌دقت این محدودیت‌ها را رعایت کنند تا از خطراتی مانند عدم تعادل و کاهش عمر مفید هواپیما جلوگیری شود.

هزینه اضافه‌بار در فرودگاه چقدر است؟

هزینه اضافه‌بار در فرودگاه امام معمولاً بسته به شرکت هواپیمایی، مقصد، وزن و تعداد بسته‌ها متفاوت است. در برخی موارد، هزینه اضافه‌بار می‌تواند بسیار گران و حتی بیشتر از هزینه بلیت باشد. برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافه‌بار در فرودگاه، بهتر است قبل از سفر دقیقاً وزن بار خود را محاسبه و محدودیت‌های شرکت هواپیمایی را رعایت کنید. درصورتی‌که نیاز به‌اضافه بار دارید، بهتر است قبل از سفر با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و هزینه اضافه‌بار را بپرسید. اگر امکان دارد، بهتر است اضافه‌بار خود را به‌صورت آنلاین پیش از سفر خریداری کنید، زیرا در برخی موارد می‌توانید هزینه اضافه‌بار را با این روش کمتر از هزینه در فرودگاه پرداخت کنید.

روش محاسبه هزینه اضافه‌بار در سفر خارجی

روش محاسبه هزینه اضافه‌بار در سفر خارجی

میزان هزینه اضافه‌بار در سفر خارجی بسته به شرکت هواپیمایی متفاوت است. برای محاسبه هزینه اضافه‌بار در سفر خارجی، باید به این نکات توجه شود: 1. مقصد؛  2. وزن بار؛  3. تعداد بسته‌؛  4. زمان خرید بلیت؛  5. روش خریداری. بهترین راه برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد هزینه اضافه‌بار در سفر خارجی، مشاهده قوانین شرکت هواپیمایی موردنظر یا تماس با آنها و دریافت توضیحات لازم است.

هزینه هر کیلو اضافه‌بار پرواز خارجی به‌صورت فریت

هزینه هر کیلو اضافه‌بار پرواز خارجی به‌صورت فریت بسته به شرکت هواپیمایی، مقصد و وزن بار متفاوت است و در هر شرکت هواپیمایی ممکن است متفاوت باشد. در مواردی که بار به‌عنوان بار فریت محسوب می‌شود، هزینه بر اساس وزن بار محاسبه می‌شود. در برخی شرکت‌های هواپیمایی، هزینه اضافه‌بار برای پروازهای خارجی ممکن است بین 1 تا 5 دلار برای هر کیلو بار باشد.

هزینه‌های فریت بار به 4 دسته تقسیم می‌شود:

دسته‌بندی هزینه‌های فریت بار ممکن است در هر شرکت هواپیمایی متفاوت باشد، اما معمولاً به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. هزینه حمل یا بارنامه
  2. هزینه بسته‌بندی
  3. هزینه جواز بار
  4. هزینه باسکول

توجه کنید که میزان هر یک از این هزینه‌ها بسته به شرکت هواپیمایی موردنظر، مقصد و وزن بار متفاوت است.

چگونه می‌توانم هزینه‌های فریت بار را کاهش دهیم؟

چگونه می‌توانم هزینه‌های فریت بار را کاهش دهیم؟

برای کاهش هزینه‌های فریت بار، می‌توانید روی موارد زیر تمرکز کنید:

  1. قبل از بسته‌بندی بار، وزن آن را بادقت محاسبه کنید و سعی کنید تنها اقلامی را که برای سفر ضروری هستند، برای حمل بیاورید.
  2. سعی کنید بار خود را به‌صورت پیش‌فرض در زمان خرید بلیت خریداری کنید، زیرا در برخی موارد خرید اضافه‌بار در فرودگاه هزینه بیشتری نسبت به خرید آنلاین دارد.
  3. درصورتی‌که بنا به مسافرت خود نیاز به حمل بار زیادی دارید، بهتر است از خدمات یک شرکت حمل بار باتجربه استفاده کنید، به‌جای استفاده از خدمات فرودگاه.
  4. در نظر داشته باشید که بسته‌بندی بار به‌درستی انجام شود تا از خطر آسیب و خسارت به بار جلوگیری شود.
  5. با مطالعه دقیق قوانین شرکت هواپیمایی، محدودیت‌های وزنی و تعدادی برای بار را رعایت کنید.
  6. درصورتی‌که بسته‌های شما بسیار گران‌قیمت هستند، در نظر داشته باشید بیمه بار خود را برای جبران خسارت‌های محتمل بسته‌بندی کنید.

در آخر…

هزینه‌های اضافه‌بار هواپیما برای ایرلاین‌های ایرانی به علت متغیر بودن تعرفه‌های حمل بار، محل بارگیری، مقصد و نوع بسته، به‌صورت دقیق قابل‌تعیین نیست. بااین‌حال، برای اطلاعات بیشتر می‌توان به وب‌سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های حمل‌ونقل بار مراجعه کرد و با مراجعه به دفاتر فروش بلیت هواپیما یا دفاتر شرکت‌های حمل‌ونقل بار، اطلاعات دقیق‌تری را در این زمینه دریافت کرد. همچنین، برای حمل بار بزرگ و سنگین، ممکن است هزینه‌های بارگیری و جابه‌جایی بار به طور جداگانه محاسبه شود. برای اطلاع از نرخ هزینه اضافه‌بار هواپیما در ایران بهتر است با شرکت هواپیمایی موردنظر یا یک مجموعه حمل‌ونقل بین‌المللی کمک بگیرید که پیشنهاد می‌شود برای دریافت اطلاعات بیشتر به شرکت حمل و نقل بین‌المللی همراه دژ ایرانیان مراجعه کنید.

سؤالات متداول

چه چیزهایی می‌تواند به‌عنوان بار در هواپیما حمل شود؟

بسته به نوع هواپیما، مسافت پرواز و مقصد، می‌توان محموله‌های مختلفی را به‌عنوان بار در هواپیما حمل کرد. این محموله‌ها شامل بسته‌های بزرگ، کوچک، سبک، سنگین، خطرناک، پراهمیت و… می‌شوند.

چطور بار را در هواپیما بارگیری می‌کنند؟

عموماً بارها به‌وسیله بالابرهای بارگیری و تجهیزات مرتبط به داخل هواپیما منتقل می‌شوند. برای بارگیری بسته‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر، گاهی از جرثقیل‌های باربری استفاده می‌شود.

آیا بار در هواپیما به‌صورت ترتیبی بارگیری می‌شود؟

بار در هواپیما به‌صورت ترتیبی بارگیری می‌شود تا بهترین توزیع وزن در هواپیما را برای پرواز ایجاد کند. بار سبک‌تر و کم‌وزن‌تر در قسمت جلوی هواپیما و بار سنگین‌تر در قسمت عقبی هواپیما بارگیری می‌شود.

لطفا به مطلب زیرامتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *