جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مکان های دیدنی کانادا؛ 10 مقصد فوق‌العاده برای گردشگری

انتخاب مکان های دیدنی کانادا از میان گزینه‌های فراوان طبیعی و شهری که در این کشور سرسبز و گاهی بسیار سرد وجود دارند کار سختی است. با این وجود، برخی از مکان‌ها هستند که از سوی گردشگران به عنوان بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و مقصدهای گردشگری کانادا انتخاب شده‌اند. در این مقاله، نگاهی به 10 مورد از آنها می‌اندازیم. اگر قصد سفر به کانادا را دارید حتما تا پایان این مقاله، ما را همراهی کنید.

1.      آبشار نیاگارا و شهر نیاگارا فالز؛ ترکیبی از آب و آرامش

یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی کانادا از میلیون‌ها لیتر آب، تشکیل شده است! اگر در تابستان گذرتان به کانادا افتاد به سه آبشار جادویی نیاگارا سر بزنید. جالب اینکه در شهر «نیاگارا فالز» قایق‌هایی برای سفر به این آبشارهای زیبا انتظارتان را می‌کشند.

این مکان دیدنی در کانادا در هر فصلی تماشایی است. اگر در تابستان به آن سر بزنید می‌توانید از منظره آب‌های قدرتمند این آبشار لذت ببرید و در شهر نیاگارا به تفریح مشغول شوید. اگر در زمستان به آن سر بزنید بخش‌های منجمد این آبشار را به چشم می‌بینید و از منظره یخی آن لذت می‌برید.

از این گذشته «غار بادها»، «قلمروی پرندگان»، «پارک ملی نیاگارا»، «آکواریوم مارین‌لند» و چندین و چند مکان دیدنی دیگر در نیاگارا انتظارتان را می‌کشند.

2.    خلیج فاندی؛ تجربه پیاده‌روی در کف اقیانوس!

«خلیج فاندی» (Bay of Fundy) که لقب «عجیب‌ترین طبیعت» را به خود اختصاص داده یکی دیگر از مکان های دیدنی کانادا است که پیشنهاد می‌کنیم تجربه حضور در آن را از دست ندهید. در این خلیج شگفت‌انگیز، هر روز 160 میلیارد تن آب دریا وارد و دوباره به اقیانوس برمی‌گردد. همین موضوع باعث می‌شود که وقتی آب عقب می‌رود شما بتوانید در کف اقیانوس قدم بزنید.

 از این گذشته در این خلیج زیبا می‌توانید به تماشای «مهاجرت نهنگ‌ها» بنشینید و فسیل دایناسورهای نقش بسته در دل صخره‌های آن را لمس کنید! یادتان باشد که قبل از ترک خلیج فاندی، حتما سری به «آبشار معکوس» آن بزنید. این آبشار که به دلیل جزر و مد در این جزیره به وجود می‌آید در ورودی رودخانه «سنت جانز» به خلیج قرار دارد.

وقتی که قدرت جزر و مد در این خلیج بالا می‌گیرد آب دریا به رودخانه سنت جانز برمی‌گردد. همین موضوع باعث می‌شود که جریان رودخانه به سمت بالا حرکت کند. هنگامی که جزر و مد فروکش می‌کند، آب رودخانه هم به جریان عادی خود برمی‌گردد!

3.  شهر چرچیل؛ تجربه قطب شمال در قلب کانادا

مکان های دیدنی کانادا فقط به دار و درخت یا کوهستان محدود نمی‌شوند. نمونه‌اش شهر «چرچیل» (Churchill) است که شما را خیلی راحت به حال و هوای قطب شمال آن هم با خرس‌های قطبی می‌برد!

جدا از خرس‌های قطبی حتی می‌توانید «شفق قطبی» را هم در این شهر تماشا کنید. از این گذشته، دیدن «نهنگ‌های بلوگا» و «سر زدن به قلعه باستانی شاهزاده والز» (Prince of Wales Fort) و لذت بردن از حضور در میان 270 گونه پرنده در طبیعت این شهر کوچک اما پُرجنب‌وجوش هم با سفر به چرچیل کانادا نصیبتان می‌شود.

4.   بَنف؛ شهری در قلب یک پارک ملی

طبیعت در کانادا حرف اول را می‌زند. به همین دلیل، انواع پارک‌های طبیعی در فهرست مکان‌ های دیدنی کانادا قرار گرفته‌اند.

 «بنف» (Banff) به عنوان شهری کوهستانی که از قضا در دل یکی از پارک‌های ملی کانادا قرار گرفته به گزینه‌ای بسیار عالی برای توریست‌های طبیعت‌گرد و کوهنورد تبدیل شده است. از تفریح‌هایی که می‌توانید با سفر به این مکان دیدنی در کانادا انجام دهید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صخره‌نوردی
  • کوهنوردی
  • کمپ در پارک ملی البته فقط در بخش‌های مشخصی از آن
  • دوچرخه‌سواری در دل طبیعت کوهستانی
  • غذا خوردن در رستوران‌های زیبای شهر بنف
  • بازدید از فضاهای تاریخی بنف
  • قدم زدن در خیابان‌های این شهر خاص و تجربه معاشرت از فاصله‌ای نزدیک با مردمی متفاوت

5.   سنت جانز؛ شهری مثل مداد رنگی

یکی دیگر از 10 مکان دیدنی در کانادا سنت جانز می‌باشد محال است به دنبال کشف مکان های دیدنی کانادا باشیم و با شهر «سنت جان» (St. John’s) روبه‌رو نشویم. این شهر کوچک که از حال و هوای شهرهای مدرن، کمی فاصله گرفته است و ذوق هنری خفته در قلبتان را بیدار می‌کند.

 چون در کنار خانه‌های رنگارنگ آن بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید موزه و گالری هنری وجود دارند. شاید به همین دلیل باشد که بیشتر هنرمندانی که به کانادا سفر می‌کنند دست‌کم یک شب را در این شهر می‌گذرانند. البته نباید گول قدیمی یا کوچک بودن این شهر را بخورید.

در سنت‌جان رستوران‌هایی ستاره‌دار و مکان‌های فراوانی برای تفریح شما وجود دارند. از این گذشته در این شهر سرد چندین پارک بزرگ وجود دارند که تفریح‌های زمستانی بسیاری را در دل خود جای داده‌اند. اگر به فکر سر زدن به یک شهر هنری در کانادا هستید و از طرفی دلتان می‌خواهد فرهنگ غنی و تفریح‌های شادی‌بخش را هم تجربه کنید «شهر سنت جان» می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

6.     محله پتی چامپلین در شهر کبک؛ قدم زدن در کتاب‌های عاشقانه روی زمین

یکی دیگر 10 مکان دیدنی در کانادا محله پتی چامپلین در شهر کبک می‌باشد اگر از حال و هوای کتاب‌هایی که در آنها پاریس قدیم را به تصویر می‌کشند و از زیبایی قدم زدن در خیابان‌های پوشیده از برف اما زنده و چراغانی آن حرف می‌زنند، خوشتان می‌آید «شهر کبک» (Québec) و به طور ویژه بخش «پتی شمپلین» (Petit-Champlain) آن که جزو مکان های دیدنی کانادا است لبخند بزرگی را روی لبانتان می‌نشاند.

 این شهر به دست بخشی از شهروندان فرانسوی کانادا ساخته شده است. به همین دلیل، بیشتر از آنکه کانادایی باشد، فرانسوی به شمار می‌رود. جالب اینکه حتی زبان رسمی مردم این شهر هم فرانسوی است.

شما می‌توانید لذت خوردن انواع شیرینی‌های فرانسوی را در کنار یک فنجان قهوه گرم در کافه‌هایی که مشرف به کوچه‌های سنگفرش و چراغانی این محله هستند را با سفر به کبک تجربه کنید.

این شهر می‌تواند با بردن شما به گذشته‌های تلخ و شیرین یک ملت، آرامش و شادی دلنشینی را برایتان به وجود بیاورد. نمونه‌اش همین امکان حضور در قدیمی‌ترین مرکز خرید دنیا و پا گذاشتن روی قدیمی‌ترین پلکان این شهر است که در سال 1635 میلادی با سنگ‌های محلی ساخته شده است.  

7.    هتل گلیس؛ تجربه‌ شبی گرم در خانه‌هایی اسکیمویی

یکی از یخی‌ترین مکان های دیدنی کانادا «هتل گلیس» (Hôtel de Glace) نام دارد. این هتل زیبا و یخی که خارج از شهر «کبک» قرار دارد هر سال در فصل زمستان ساخته می‌شود. این ماجرا بیش از 13 سال است که ادامه دارد و تقریبا 10 میلیون نفر در این هتل اقامت کرده‌اند.

این هتل یخی با تزئینات فراوان و چراغ‌های رنگارنگ، خاطره‌ای سرد اما شیرین را برایتان به یادگار می‌گذارد. هتل گلیس 44 اتاق دارد که به مهمان‌های خود شبی یخی را در کیسه‌های خواب پیشنهاد می‌دهد. جالب اینکه تمام ظرف‌ها، میز و صندلی‌ها و لوازم دکوری این هتل هم از تکه‌های یخ ساخته‌ شده‌اند.

8.   پارک ملی جاسپر؛ حضور در دل نقاشی‌های باب راس!

اگر با نقاش معروف آمریکایی «باب راس» و طبیعت شگفت‌انگیزی که با چند حرکت روی بوم به وجود می‌آورد آشنا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که نسخه واقعی آن را در «پارک ملی جاسپر» (Jasper National Park) تماشا کنید! این مکان دیدنی در کانادا بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند از تجربه حضور در طبیعت وحشی و دست‌نخورده این تکه از جهان لذت ببرند.

در این بخش از مکان های دیدنی کانادا، طبیعت به هر شکلی که توانسته اثری از خودش بر جای گذاشته است. از یخچال‌های طبیعی گرفته تا کوهستان‌های سر به فلک کشیده، در کنار رودخانه‌های خروشان، دریاچه‌های محاصره شده توسط درختان لاغر کاج و حیات‌وحش آن منتظر شگفت‌زده کردن مسافران هستند.

9.    شهر هالیفاکس؛ سرشار از خاطرات پیروزی در نبردها!

یکی دیگر از 10 مکان دیدنی در کانادا مکان تاریخی که سرشار از خاطره نبردهای دریایی است «هالیفاکس» (Halifax City) نام دارد. اگر سری به موزه‌های دریایی این شهر تاریخی بزنید، آثار جالبی از نبردهای مختلف و حتی امضاها و عکس‌های اولین مهاجران غیر بومی به این منطقه را پیدا خواهید کرد.

غذاهای دریایی این شهر به ویژه «خرچنگ دریایی» آن بسیار معروف هستند. اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید حضور در این شهر شما را خوشحال می‌کند.

10. ونکوور؛ زیباترین شهر در کانادا

«زیباترین» واژه‌ای پر از رمز و راز است. چون هر کس درک متفاوتی از زیبایی دارد. با این وجود میلیون‌ها نفر بر سر اینکه «ونکوور» (Vancouver) یکی از زیباترین مکان های دیدنی کانادا است به توافق رسیده‌اند!

این شهر پُرجنب‌وجوش با ساحل‌های زیبا و پر از قایقش چشم‌ها را خیره می‌کند. در ونکوور می‌توانید حضور در طبیعت، محیط شهری و ساحلی را همزمان تجربه کنید. اگر قایق سواری بلدید می‌توانید در ساحل یک قایق تفریحی برای خودتان اجاره کرده و در اقیانوس دریانوردی کنید.

جالب اینکه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های کانادا به نام «پارک استنلی» هم در همین شهر قرار دارد. می‌توانید با اقامت در ونکوور به این پارک زیبا و بسیار بزرگ هم سر بزنید و در آن تفریح کنید.

کانادا؛ بهترین انتخاب عاشقان طبیعت!

در این گفتگوی کوتاه اما صمیمی با هم 10 مورد از بهترین مکان های دیدنی کانادا را بررسی کرده و سفر کوچکی به هر کدام داشتیم. اگر کانادا را به عنوان مقصد گردشگری خودتان انتخاب کردید در کنار گشت و گذار در شهرهای مدرن آن، از طبیعت منحصر به فردش غافل نشوید. اضافه کنیم که در این سفر نیازی نیست نگران حمل وسایل و سوغاتی‌های‌تان باشید. چه مقصد یا مبدا سفر شما کانادا یا هر کشور دیگری باشد، می‌توانید روی خدمت فریت بار همراه دژ حساب کنید تا بارهای شما را با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان جابه‌جا کند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *